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 Olvasóink jelentése szerint újra csak Teslák tölthetők a debreceni és miskolci Tesla Superchargereken, melyek a Teslások számára továbbra is ingyenesen használhatók. Február végén rengeteg ukrán kezdett menekülni a háború elől. Többségük Lengyelország felé, de sokan Magyarország vagy Románia felé hagyták el az országot. Február 28-án a Tesla a menekülők és őket segítők részére megnyitotta és ingyenessé tette minden CCS csatlakozós elektromos autó számára Magyarországon a debreceni és miskolci, Szlovákiában a kassai, valamint Lengyelországban a trzebownisko-i Supercharger töltőállomást. Debrecen Supercharger (Fotó: Gugg Zsolt) A nyitást követő napokban megnéztük mi a helyzet Miskolcon és Debrecenben, és úgy tűnt, a magyar villanyautósok nem élnek vissza a helyzettel, kizárólag Teslákkal és ukrán rendszámos egyéb típosokkal találkoztunk. A helyzet azonban rövidesen megváltozott. Egyre több helyi villanyautós kezdte otthoni töltő helyett használni a megnyitott Superchargereket, gyakran azt eredményezve, hogy már a Tesláknak kellett várakozni a töltésre. További kellemetlenséget jelentett, hogy a Teslák navigációja szabadnak jelzett nehány töltőpontot, mivel a nem-Teslák a töltőnyílás elhelyezése és a rövid kábel miatt sokszor két oszlopot foglaltak. Bár van szabad töltőoszlop, a Teslával mégis sorakozni kell, mivel a nem-Teslák két oszlopot foglalnak (fotó: Juhász Imre) A problémát többen jelezték a Teslának is. Három hónap után úgy tűnik véget ért a potyázás, az egyéb típosok töltése már nem indul el a debreceni és miskolci Tesla töltőkön, így újra csak 50 kW-os töltőket használhatnak a villanyautósok a keleti országrészben, mivel egyéb szolgáltató egyelőre egyetlen nagyobb teljesítményű töltőt sem telepített a régióban. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!