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 A Tesla FSD Beta program, azaz az önvezető szoftver publikus tesztelése és fejlesztése már egy ideje működik az Egyesült Államokban és Kanadában, és eddig 10 ezer fő körül lehetett a vállalaton kívüli résztvevők száma. Most nagyságrendi ugrás következik ebben, és ez még csak nem is a legizgalmasabb része a történetnek. Tömeges tesztelés Ahhoz, hogy valaki részt vehessen az FSD Beta programban nem elég az, hogy Észak-Amerikában éljen, és aktív FSD előfizetéssel, vagy megvásárolt FSD opcióval rendelkezzen. A vállalat szoftvere kiértékeli a sofőr elmúlt időszakának vezetési stílusát, és csak azokat válogatják be a tesztelők közé, akik elég magas pontszámot érnek el. Ez eleinte a hibátlan, 100% volt, majd lépcsőzetesen és nagyon lassan haladtak lefelé, míg most a napokban állítólag 90-es pontszámig kinyitják a kaput. Elon Musk a hétvégén Twitteren erősítette meg az értesülést indirekt módon, azzal, hogy azt mondta az FSD Beta 10.12.2 100 ezer felhasználóra lesz kiterjesztve. Also, FSD Beta 10.12.2 now expanding to 100k cars. 10.13 smooths out intersection control, especially long lefts, and starts to handle roads with no map data at all. Last point is a big deal. Within a few months, FSD should be able to drive to a GPS point with zero map data. — Elon Musk (@elonmusk) June 4, 2022 A 10.12-es főverziót május közepén kezdték kiküldeni, és mostanra már a .2-as alváltozat van a legtöbbek autóján. Az eddigi tapasztalatok egyelőre nagyon biztatóak, állítólag igen nagy előrelépés történt a rendszer magabiztosságában. Olvasónk, és a 115-ös Villanyóra vendége, Dr. Miskolczi László legújabb videóiban is jól látható a fejlődés. Már sokkal kevesebbszer hezitál a kereszteződéseknél, időben vált sávot a lekanyarodáshoz, és figyel arra is, ha egy álló autóban valaki kinyitja az ajtót. A képernyőn is több információt oszt meg arról, amit lát, így az, hogy már animálva van a körülöttünk lévők fék illetve index lámpája nem csak egyszerű vizuális tuning, hanem azt hivatott jelezni a sofőrnek, hogy igen, ő is látja mire készül a másik autós. New door open visualization in FSDbeta 10.12.1! @elonmusk #FSDbeta pic.twitter.com/vgBDWE3FVR — Zack (@BLKMDL3) May 20, 2022 Turn signal animation is now shown with FSDbeta 10.12.1! #FSDbeta @elonmusk pic.twitter.com/aH9KiwZehz — Zack (@BLKMDL3) May 21, 2022 Hasonló okokból az eddigi sematikus autó-rajzok helyett – ahol minden személyautónak egységesen Tesla Model S távirányító formája volt – egyre jobban elválnak egymástól a különböző méretű és alakú járművek. A következő lesz igazán izgalmas! Musk fenti Tweetjében azonban van egy a 100 ezres számnál is érdekesebb részlet. A Tesla vezetője ugyanis azt írja, hogy a 10.13-as verzió már térképadatok nélkül is képes lesz navigálni az autót. Ahogy fogalmaz, egy tetszőleges GPS ponthoz akkor is el tud majd vezetni, ha egyáltalán nincs térkép adat az útvonalhoz. Yes, car will navigate to a pin location, even if in a complex surface parking lot or hotel entrance. When in covered or underground parking lots, car will have to navigate using only inertial measurement, wheel movement & vision, as GPS signal is no longer available. — Elon Musk (@elonmusk) June 4, 2022 Musk azt ígéri, hogy a térképen az ujjunkkal kijelölt célponthoz akkor is odavisz majd a kocsi, ha az egy komplikált felszíni parkolóban van, vagy egy pontos hely, mondjuk egy hotel bejárata van kijelölve. Ha egy mélygarázsba hajtunk a kocsival, akkor értelemszerűen nem látja az autó a GPS műholdakat, viszont ilyenkor is működnie kell majd az FSD-nek, mégpedig a kerekek mozgásának és a kamerák képének kiértékelésével. Természetesen, amikor egy ilyen újdonság megjelenik, akkor az még eléggé bizonytalan, kezdetleges szokott lenni, de azt látjuk, hogy pár hónap elteltével a sorozatos frissítések egyre megbízhatóbbá teszik az automatikát. Musk egy későbbi válaszában azt is megerősítette, hogy szerinte idén már lesz olyan állapotban a rendszer, hogy be tudják mutatni az európai hatóságoknak is, hogy mielőbb itt is elkezdhessék az érdeklődők használni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!