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
auto
2024. 04. 19. péntek

Korábban már felbukkantak olyan álláshirdetések a LinkedIn felületén, amelyekben a NIO magyarországi munkavégzéshez keresett alkalmazottakat – pénzügyi csapatvezető, vagy üzemvezető pozícióba –, amely arra engedett következtetni minket, hogy hamarosan hazánkban is megjelenhet a fejlett technológiájú elektromos autóiról és akkucserélő állomásairól híres kínai autógyártó. Ezt a feltételezést támasztják alá a legfrissebb pletykák is, melyek szerint egy gyárat tervez építeni hazánkban a NIO.

Magyarországra jöhetnek az 1000 km hatótávú kínai villanyautók

Elsőként a Cailian hírportál számolt be róla kínaiul, majd a CnEVPost is átvette a hírt, miszerint a NIO az akkumulátorcserélő állomásait és töltőoszlopait gyártaná az európai piacra az új magyarországi létesítményben. Hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett (Frissítés: a NIO hivatalosan is megerősítette a magyarországi gyárépítést), de a vállalat egyik alkalmazottja azt állítja, hogy Magyarországot elhelyezkedése és alacsony munkaerőköltsége különösen vonzóvá teszi a gyártáshoz a NIO számára. Van továbbá még egy fontos szempont: szintén meg nem erősített hírek szerint Magyarországon, Debrecen közelében épít akkumulátorgyárat a CATL, amely a NIO beszállítója is.

A világ legnagyobb akkumulátorgyártója építhet gyárat Magyarországon

A NIO legelső európai piaca Norvégia, ahol már tavaly megjelent a kínai márka az ES8-as elektromos divatterepjárójával. Még az idén az ET7 is megérkezik a skandináv országba, és Németországba, Hollandiába, Svédországba, és Dániába is belép a vállalat. A NIO villanyautóinak töltéséhez egy európai villámtöltő-hálózat épül az úgynevezett NIO Power Charger berendezésekből, amelyek 180 kW teljesítménnyel képesek táplálni az akkumulátort. Egy aksi feltöltésével 20% és 80% között akár fél óra alatt is végezhet egy ilyen berendezés, de aki ennél gyorsabb megoldásra vágyik, annak épül az akkucsere-hálózat, amelynek első tagja már működésbe is lépett Norvégiában.

Így dolgozik a kínaiak első európai akkucsere-állomása

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.