Magyarországon építhet gyárat a kínai NIO
Korábban már felbukkantak olyan álláshirdetések a LinkedIn felületén, amelyekben a NIO magyarországi munkavégzéshez keresett alkalmazottakat – pénzügyi csapatvezető, vagy üzemvezető pozícióba –, amely arra engedett következtetni minket, hogy hamarosan hazánkban is megjelenhet a fejlett technológiájú elektromos autóiról és akkucserélő állomásairól híres kínai autógyártó. Ezt a feltételezést támasztják alá a legfrissebb pletykák is, melyek szerint egy gyárat tervez építeni hazánkban a NIO.
Elsőként a Cailian hírportál számolt be róla kínaiul, majd a CnEVPost is átvette a hírt, miszerint a NIO az akkumulátorcserélő állomásait és töltőoszlopait gyártaná az európai piacra az új magyarországi létesítményben. Hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett (Frissítés: a NIO hivatalosan is megerősítette a magyarországi gyárépítést), de a vállalat egyik alkalmazottja azt állítja, hogy Magyarországot elhelyezkedése és alacsony munkaerőköltsége különösen vonzóvá teszi a gyártáshoz a NIO számára. Van továbbá még egy fontos szempont: szintén meg nem erősített hírek szerint Magyarországon, Debrecen közelében épít akkumulátorgyárat a CATL, amely a NIO beszállítója is.
A NIO legelső európai piaca Norvégia, ahol már tavaly megjelent a kínai márka az ES8-as elektromos divatterepjárójával. Még az idén az ET7 is megérkezik a skandináv országba, és Németországba, Hollandiába, Svédországba, és Dániába is belép a vállalat. A NIO villanyautóinak töltéséhez egy európai villámtöltő-hálózat épül az úgynevezett NIO Power Charger berendezésekből, amelyek 180 kW teljesítménnyel képesek táplálni az akkumulátort. Egy aksi feltöltésével 20% és 80% között akár fél óra alatt is végezhet egy ilyen berendezés, de aki ennél gyorsabb megoldásra vágyik, annak épül az akkucsere-hálózat, amelynek első tagja már működésbe is lépett Norvégiában.