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 Miután tegnap délután a kiszivárgott látványtervek teljesen felfedték a Hyundai IONIQ 6 dizájnját, a dél-koreai autógyártó az esti órákban hivatalosan is lerántotta a leplet vadonatúj tisztán elektromos autójáról. Ez a márka második modellje az új generációs villanyautók alá tervezett E-GMP padlólemezen, és egyben a legelső elektromos szedán, amit a kezdetektől fogva elektromos hajtással képzeltek el. Mindazonáltal nem lehet egyértelműen a szedánok szegmensébe sorolni az IONIQ 6-ot, hiszen mint láthatjuk, egy igencsak különleges formatervvel állt elő a vállalat. Megint. A Hyundai valójában soha nem is titkolta, hogy az IONIQ almárka olyan modelleket sorakoztat majd fel, amelyek mellett nehéz lesz elmenni anélkül, hogy alaposan szemügyre vennénk. Már az IONIQ 5 is a maga zömök, crossoveres, de egyben ferdehátú kiállásával látványosan kilóg az utcákon parkoló autók közül, és ebben a család legújabb tagja sem fog különbözni. Itt azonban éppen ellentétes hatást kelt az összkép: míg az IONIQ 5 egy tekintélyes szikla, amely megalkuvást nem ismerve dacol a folyó hullámaival, addig az IONIQ 6 egy tökéletesre munkált kavics, amely évmilliók alatt alkalmazkodott az áramlatokhoz. Az autó lenyűgöző 0,21-es légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami a legalacsonyabb a márka összes eddigi autója között. Ehhez hozzájárul többek között az alacsony orr, az aktív légterelők elöl, valamint az opcionális vékony digitális oldalsó tükrök is. A rendkívüli aerodinamikára való törekvés egy meglehetősen extravagáns formát teremtett az IONIQ 6-nak, amely manapság már nem is annyira tekinthető furának, hiszen az elmúlt hónapokban számos olyan villanyautót láthattunk, ahol az energiahatékonyság érdekében a tervezők újragondolták, hogyan is nézhet ki egy autó. A modell egyébként a 2020-as Prophecy tanulmány alapján készült. Az IONIQ 6-ba több mint 700, úgynevezett Parametric Pixelt integráltak különböző helyeken, például fényszórókban, hátsó lámpákban, a szellőzők díszítésében és középkonzolon, amely az IONIQ almárka identitását erősíti. Az utastér természetesen nagyon messze áll attól a futurisztikus űrhajóbelsőtől, amit a Prophecy tanulmánynál láthattunk. Feltűnnek az IONIQ 5-re emlékeztető jegyek, a két 12 colos kijelző, de az ülésektől a műszerfalhoz hídként elhúzódó középkonzol lényeges különbség a két IONIQ között. Az IONIQ 6 teljes bemutatására júliusban kerül sor, amikor a modell hajtásláncáról és digitális technológiáiról is kapunk információkat. https://youtu.be/EKTa0WVKUDM 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!