Addig mondogatták, hogy kell, míg végül megépítik saját maguk. Magad uram Elon Musk már többször beszélt róla, hogy a villanyautózás jelenleg megoldandó legnagyobb problémája nem az, hogy nincs elég lítium – vagy egyéb szükséges alapanyag – a világon, hanem az, hogy ezek bányászatát, illetve legfőképp a kitermelt ércek feldolgozását, finomítását fel kell futtatni. A cég legutóbbi pénzügyi jelentését kísérő telekonferencián odáig ment a Tesla vezérkara, hogy azt mondták, ha valaki pénzt szeretne nyomtatni a következő években, építsen lítium feldolgozót. Most úgy tűnik megfogadták a saját tanácsukat.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 A cég új texasi gyára egy hatalmas, 10 négyzetkilométeres földterületen fekszik, amelynek még csak egy kis részét építették be. A Model Y, a Cybertruck és a cellagyártás részére épített 400 ezer négyzetméteres alapterületű csarnok mellett már készül egy új, három emeletes katódgyár is. Van itt még hely bőven, most mégis úgy tűnik Texas egy másik területén, a Mexikói-öböl partján fekvő Corpus Christi városa mellett jöhet a következő nagy projekt egy saját lítium-hidroxid feldolgozó. A cég egyszerre több vasat tart a tűzben, így versenyben van egy másik város is Louisiana államban, és ahogy az Austin Business Journal által megszerzett dokumentumukban írják, a végső döntést több gazdasági tényező befolyásolja majd, így például az is, hogy elengedik-e a helyi adók egy részét – írja a Drive Tesla amerikai oldal. A texasi helyszínen a Tesla azt is kéri, hogy szabjanak ki egy 20 millió dolláros felső korlátot a 2025-2034 közötti időszakra, amellyel számítások szerint 16,2 millió dollárt spórolna meg a cég. Érdekesség, hogy egyébként nem ez Elon Musk egyedüli új texasi terve. A Neuralink nevű ember-gép kapcsolaton dolgozó techcége jelenleg is Austinban működik, de egy friss beadvány szerint a Tesla gyárától mintegy három mérföldre alakítanák ki annak új, 7000 négyzetméteres központját. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!