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 November 7-én kedden legurult a gyártósorról a Porsche legelső sorozatgyártású villanyautójának százezredik példánya – a Neptune Blue öltözetbe bújtatott Taycan Turbo S sportautó jubileumi darabjának egy Egyesült Királyságban élő vásárló lesz a gazdája. A díjnyertes dizájnú elektromos Porsche sorozatgyártása 2019 szeptemberében indult a zuffenhauseni gyárban Németországban, s azóta számos akadály állt az útjába, mint például a COVID-19 világjárvány, és a globális chiphiány, de a prémium autómárka vezetősége szerint ezek sem tudták csorbítani a modell sikerét, és a Porsche belépőjét az elektromos korszakba. A Porsche a tavalyi évben összesen rekordszámú, 301.915 autót adott el, ebből 41.296 darab volt tisztán elektromos. A Taycan-család a harmadik legnépszerűbb modellcsalád volt a márka kínálatában a Macan és a Cayenne után, ami azt is jelentette, hogy a Taycan kelendőbb volt a Porsche ikonikus sportautójánál, a 911-nél, amely egyébként saját eladási rekordot döntött 38.464 darabbal. Habár a kereslet továbbra is magas, a kiszállítások idén kissé belassultak az ellátási láncok megszakadása miatt, az év első kilenc hónapjában 25.073 példányt adtak át a vásárlóknak, ami 12%-kal kevesebb, mint 2021 ugyanezen időszakában. Közleményéhez a vállalat felkeresett néhány elégedett tulajdonost is, többen közülük már egészen bámulatos futásteljesítményt hoztak össze: egyikük például 2020 augusztusa óta 188.119 kilométert vezetett a Taycan 4S-ével, és gyakran napi 1200 kilométert is hajtotta a villanyautót. A cég azt is hozzáteszi, hogy Európában az Egyesült Királyságban és Írországban fogy a legjobban a Taycan, de a legfontosabb piacoknak az Egyesült Államokat és Kínát tekintik. Rekordkevés töltéssel tettek meg 4500 kilométert A modellcsalád egyébként immár három különböző karosszériaváltozatot ölel fel: a Taycan sportszedán, a Taycan Cross Turismo és a Taycan Sport Turismo közül választhatnak a vásárlók, többféle motoropcióval, hatótávval, és hajtáskiosztással. 513 kilométeres hatótávjával (WLTP) a Taycan 4S megy a legmesszebbre egy feltöltéssel, míg a Taycan Turbo S a leggyorsabb szériagyártású elektromos autó cím jelenlegi tulajdonosa, 7 perc 33 másodperces rekordidejével a Nürburgring Nordschleife körül – emeli ki a Porsche. Mint korábban beszámoltunk róla, a Taycan-család számos érdekes Guinness-rekord tulajdonosa is. 69-et pörögtek egy Porschéval, világrekord lett belőle Sajnos a Porsche villanyautós projektjeit nem csupán siker övezi, hiszen már a Macan elektromos változatának is a piacon kellene lennie, csakhogy a Volkswagen Csoporton belüli szoftverproblémák miatt el kellett halasztani a gyártását. Ez a Porsche még a Taycant is lenyomhatja 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!