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
auto

Elkészült a százezredik villany-Porsche

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

November 7-én kedden legurult a gyártósorról a Porsche legelső sorozatgyártású villanyautójának százezredik példánya – a Neptune Blue öltözetbe bújtatott Taycan Turbo S sportautó jubileumi darabjának egy Egyesült Királyságban élő vásárló lesz a gazdája. A díjnyertes dizájnú elektromos Porsche sorozatgyártása 2019 szeptemberében indult a zuffenhauseni gyárban Németországban, s azóta számos akadály állt az útjába, mint például a COVID-19 világjárvány, és a globális chiphiány, de a prémium autómárka vezetősége szerint ezek sem tudták csorbítani a modell sikerét, és a Porsche belépőjét az elektromos korszakba.

A Porsche a tavalyi évben összesen rekordszámú, 301.915 autót adott el, ebből 41.296 darab volt tisztán elektromos. A Taycan-család a harmadik legnépszerűbb modellcsalád volt a márka kínálatában a Macan és a Cayenne után, ami azt is jelentette, hogy a Taycan kelendőbb volt a Porsche ikonikus sportautójánál, a 911-nél, amely egyébként saját eladási rekordot döntött 38.464 darabbal.

Habár a kereslet továbbra is magas, a kiszállítások idén kissé belassultak az ellátási láncok megszakadása miatt, az év első kilenc hónapjában 25.073 példányt adtak át a vásárlóknak, ami 12%-kal kevesebb, mint 2021 ugyanezen időszakában.

Közleményéhez a vállalat felkeresett néhány elégedett tulajdonost is, többen közülük már egészen bámulatos futásteljesítményt hoztak össze: egyikük például 2020 augusztusa óta 188.119 kilométert vezetett a Taycan 4S-ével, és gyakran napi 1200 kilométert is hajtotta a villanyautót. A cég azt is hozzáteszi, hogy Európában az Egyesült Királyságban és Írországban fogy a legjobban a Taycan, de a legfontosabb piacoknak az Egyesült Államokat és Kínát tekintik.

Rekordkevés töltéssel tettek meg 4500 kilométert

A modellcsalád egyébként immár három különböző karosszériaváltozatot ölel fel: a Taycan sportszedán, a Taycan Cross Turismo és a Taycan Sport Turismo közül választhatnak a vásárlók, többféle motoropcióval, hatótávval, és hajtáskiosztással. 513 kilométeres hatótávjával (WLTP) a Taycan 4S megy a legmesszebbre egy feltöltéssel, míg a Taycan Turbo S a leggyorsabb szériagyártású elektromos autó cím jelenlegi tulajdonosa, 7 perc 33 másodperces rekordidejével a Nürburgring Nordschleife körül – emeli ki a Porsche. Mint korábban beszámoltunk róla, a Taycan-család számos érdekes Guinness-rekord tulajdonosa is.

69-et pörögtek egy Porschéval, világrekord lett belőle

Sajnos a Porsche villanyautós projektjeit nem csupán siker övezi, hiszen már a Macan elektromos változatának is a piacon kellene lennie, csakhogy a Volkswagen Csoporton belüli szoftverproblémák miatt el kellett halasztani a gyártását.

Ez a Porsche még a Taycant is lenyomhatja

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás