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
auto
2024. 04. 24. szerda

Elkészült a százezredik villany-Porsche

elektromos autó

November 7-én kedden legurult a gyártósorról a Porsche legelső sorozatgyártású villanyautójának százezredik példánya – a Neptune Blue öltözetbe bújtatott Taycan Turbo S sportautó jubileumi darabjának egy Egyesült Királyságban élő vásárló lesz a gazdája. A díjnyertes dizájnú elektromos Porsche sorozatgyártása 2019 szeptemberében indult a zuffenhauseni gyárban Németországban, s azóta számos akadály állt az útjába, mint például a COVID-19 világjárvány, és a globális chiphiány, de a prémium autómárka vezetősége szerint ezek sem tudták csorbítani a modell sikerét, és a Porsche belépőjét az elektromos korszakba.

A Porsche a tavalyi évben összesen rekordszámú, 301.915 autót adott el, ebből 41.296 darab volt tisztán elektromos. A Taycan-család a harmadik legnépszerűbb modellcsalád volt a márka kínálatában a Macan és a Cayenne után, ami azt is jelentette, hogy a Taycan kelendőbb volt a Porsche ikonikus sportautójánál, a 911-nél, amely egyébként saját eladási rekordot döntött 38.464 darabbal.

Habár a kereslet továbbra is magas, a kiszállítások idén kissé belassultak az ellátási láncok megszakadása miatt, az év első kilenc hónapjában 25.073 példányt adtak át a vásárlóknak, ami 12%-kal kevesebb, mint 2021 ugyanezen időszakában.

Közleményéhez a vállalat felkeresett néhány elégedett tulajdonost is, többen közülük már egészen bámulatos futásteljesítményt hoztak össze: egyikük például 2020 augusztusa óta 188.119 kilométert vezetett a Taycan 4S-ével, és gyakran napi 1200 kilométert is hajtotta a villanyautót. A cég azt is hozzáteszi, hogy Európában az Egyesült Királyságban és Írországban fogy a legjobban a Taycan, de a legfontosabb piacoknak az Egyesült Államokat és Kínát tekintik.

Rekordkevés töltéssel tettek meg 4500 kilométert

A modellcsalád egyébként immár három különböző karosszériaváltozatot ölel fel: a Taycan sportszedán, a Taycan Cross Turismo és a Taycan Sport Turismo közül választhatnak a vásárlók, többféle motoropcióval, hatótávval, és hajtáskiosztással. 513 kilométeres hatótávjával (WLTP) a Taycan 4S megy a legmesszebbre egy feltöltéssel, míg a Taycan Turbo S a leggyorsabb szériagyártású elektromos autó cím jelenlegi tulajdonosa, 7 perc 33 másodperces rekordidejével a Nürburgring Nordschleife körül – emeli ki a Porsche. Mint korábban beszámoltunk róla, a Taycan-család számos érdekes Guinness-rekord tulajdonosa is.

69-et pörögtek egy Porschéval, világrekord lett belőle

Sajnos a Porsche villanyautós projektjeit nem csupán siker övezi, hiszen már a Macan elektromos változatának is a piacon kellene lennie, csakhogy a Volkswagen Csoporton belüli szoftverproblémák miatt el kellett halasztani a gyártását.

Ez a Porsche még a Taycant is lenyomhatja

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.