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
auto
2024. 04. 19. péntek

Elektromos robogót hoz Európába a Honda

elektromos motor

Tegnap este startolt el Milánóban az idei EICMA, azaz a motorkerékpárok és motorkerékpár-kiegészítők nemzetközi kiállítása, amely nagy meglepetést tartogatott a kétkerekű járgányok szerelmeseinek: bemutatkozott a Honda legelső európai elektromos robogója.

Az EM1 e: névre keresztelt robogó 2023 nyarán jelenik meg, és egyike lesz annak a legalább tíz tisztán elektromos meghajtású motorkerékpárnak, amelyet 2025-ig tervez globálisan piacra dobni a vállalat. Ez a modellstratégia egy fontos lépés lesz afelé, hogy a japánok a motoros üzletükből is száműzzék a károsanyag kibocsátást, és a 2040-es évekre teljesen karbonsemlegesen működjenek.

Az „EM” az elektromos moped rövidítése, és a modell kifejezetten a könnyű, szórakoztató városi közlekedést kereső fiatalokat célozza meg. Kompakt, síkpadlós, és letisztult stílusú, tökéletes rövid városi utakhoz, munkába vagy egyetemre járáshoz, emellett csendes és kibocsátásmentes, éppen olyan, amilyennek a városi közlekedésnek lennie kell – írja közleményében a Honda.

Az EM1 e: meghajtásáról a Honda Mobile Power Pack e: gondoskodik, ami egy kivehető akkumulátor, azaz kényelmesen feltölthető otthon – egy teljes töltéssel több mint 40 kilométert tud elmenni a robogó. Ázsiában a Honda – számos versenytársához hasonlóan – akkucserélő állomásokat is telepít a kivehető akkus motorjaihoz, arról viszont egyelőre nem érkezett hivatalos megerősítés, hogy Európában is ilyen rendszert tervez kiépíteni a gyártó.

Cserélhető szilárdtest-akkumulátor forradalmasíthatja a közlekedést

További műszaki adatokat egyelőre nem közölt a gyártó, de a képek arról árulkodnak, hogy egy hátsó kerékagymotor a jármű erőforrása, az ülésen két utas számára is van hely, hátul pedig tárolódoboz rögzítésére is van lehetőség.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.