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
auto
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

Ismét bővült a Tesla magyarországi Supercharger töltőhálózata, bár valami miatt nem sikerült egyszerre az összes oszlopot beüzemelni.

Tegnap délután a helyszínen jártunk és azt tapasztaltuk, hogy két oszlopon még rajta van a gyári védőruházat, vagyis valamiért azt a két töltőt még nem lehet használni, de a többin máris szorgosan szívták magukba a kocsik az energiát. A bővítés nem csak a Tesla használóknak jó, hiszen, ha egyszer nyilvános lesz az amerikai cég töltőhálózata Magyarországon, akkor rengeteg villanyautós élvezheti majd a gyorsan töltő oszlopok előnyeit. Kérdés persze, hogy mit szólnak majd ehhez a Tesla tulajok, akik a fóti töltőszigethez hasonlóan Szigetszentmiklóson is egymásnak adják a csatlakozókat.

Így néz ki most a Tesla magyarországi töltőhálózata:

Mostanra tehát - a két letakart oszlopot is beleértve - összesen 92 db gyorstöltő szolgálja ki hazánkban a Teslákat. Ahogy az a táblázatban is látható, Szigetszentmiklóson mind a 20 töltő V3-as 250 kW teljesítményű.

Az új oszlopokhoz új kiszolgáló, vezérlőszekrényeket is telepítettek, ugyanakkor a helyszínen vannak még elvarratlan szálak. Mindkét oldalon ugyanis kiálló kábelezésbe botlottunk az új töltők között. Egyelőre nem világos miért, de az előkészítést látva nagy valószínűséggel világítótesteket fognak még telepíteni a szakemberek, ami nem lenne baj mert a parkolónak ez a része nincs kimondottan túlvilágítva.

Érdekesség, hogy a Tesla fedélzeti rendszere általában késve követi le a töltőtelepítéseket, vagyis egy esetleges bővítést követően az autók nem terveznek azonnal a már működő új töltőkkel. A szigetszentmiklósi töltőtelepítés kapcsán viszont egy másik anomáliára leltünk. Most nem a gyorsasággal, hanem a pontossággal van a gond. Jelenleg 20-ból 18 oszlop működik a töltőszigeten a Tesla rendszere viszont tegnap azt jelezte, hogy 12-ből 17 érhető el! Ez arra utal, hogy a működő töltők számát a rendszer automatikusan gyűjti, de az összes elérhető oszlop számát kézzel kell frissítsék a telepítés után.

Szerencsére nem csak a Tesla bővíti a gyorstöltő hálózatát. Az országos töltőerdő azért még messze van, de egész jó úton haladunk.

Erre a tíz helyszínre telepít 150 kW-os töltőket a Mobiliti

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.
Összehasonlítás