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 Az utóbbi időben komoly változtatásokat hajtott végre a Volkswagen új felsővezetése – természetesen főként Oliver Blume a Csoport új feje, és Thomas Schäfer a központi márka irányítója. Ezek között kiemelt figyelmet kapott, hogy a jövő Volkswagenjeinek zászlóshajója, a Trinity jelenlegi dizájnját kidobták, és visszaküldték a csapatot a tervezőasztalhoz, miközben az Audi következő generációja, az Artemis teljesen új irányt vesz. De nem ez volt az első ilyen szokatlan lépés idén, hiszem már márciusban kiderült, hogy a 2025-re tervezett ID. Life (ID. 2) terveit is kukázta az akkori CEO, Herbert Diess. Most úgy néz ki, a főtervező viheti el a balhét, de nem csak őt küldték el a cégtől. Az elődöm embere Klaus Zyciora 2020 tavasza óta volt a Volkswagen Csoport főtervezője, Herbert Diess léptette elő ebbe a pozícióba, elődje Michael Mauer pedig a Porschéhoz került és ott kapott hasonló pozíciót. Ezt, még ha technikailag kisebb pozíció is, a sportmárka presztízse és az ezzel járó felelősség miatt lefokozásnak semmiképp nem tekintenénk, de Diess úgy érezte más irány kell az autógyártónak. Ezzel a döntéssel állítólag többen nem voltak boldogok, így a Handelsblatt szerint házon belül nem okoz túl nagy meglepetést, hogy Zycoriát január 1-el elküldik. A Volkswagen időközben sajtóközleményben is megerősítette az értesülést, azonban, a kötelező jellegű „köszönjük az eddigi nagyszerű munkát” körökön túl szűkszavúan csak annyit írnak, hogy a szakember a cégen kívül folytatja pályafutását. Trinity helyett érkezik a VW ID. Golf? Zycoria felügyelte többek között a Golf VI., VII. és VIII. generációjának dizájnmunkálatait, és ő felelt az új ID család megjelenésért is. A Handelsblatt úgy tudja, leginkább az utóbbival nem volt megelégedve az új vezetés, illetve állítólag a szaksajtó és az ügyfelek is csúnyának találták az autók megjelenését. Hogy ebből mi igaz azt nem tudjuk, de az ID. 3 közelgő faceliftje kapcsán kifejezetten a márka vezetése kérésére cserélték a játékosabb dizájnelemeket komolyabb kinézetre. Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról A Csoport vezérigazgatója állítólag a 61 éves főtervező számlájára írta, hogy – szerinte – a Volkswagen márka autói nem eléggé egységes kinézetűek, nincs egy átívelő, jól azonosítható dizájnnyelvezet. Ezért a jövőben az elektromos modellek jobban fognak hasonlítani belsőégésű motoros testvéreikre, így az ID. 7 is többet örököl majd a Passattól, mint azt korábban tervezték. Most régi-új vezetőt kap a dizájn csapat, ugyanis Michael Mauer ül vissza korábbi székébe, és közvetlenül Bluménak fog jelenteni – de továbbra is megtartja pozícióját a Porschénál. A Handelsblatt ugyanakkor emlékeztet arra, hogy az autók megjelenését a gyártás előtt úgy két évvel befagyasztják, azon további változtatások már nem igazán lehetségesek, így Mauer inkább majd csak az újabb modellekbe tud beleszólni. Biztosítják a minőséget Az ID sorozattal kapcsolatosan egy másik korábbi kritika a minőség, elsősorban a beltér anyaghasználata volt, és a lap ennek a számlájára írja, hogy menesztik Frank Welschet is, aki a Csoport minőségbiztosítási vezetője volt. Welsch sem marad a cégnél, nyugdíjba vonul, bár még csak 58 éves. Helyét Michael Neumayer veszi át, aki 1986 óta dolgozik a cégcsoportnál és eddig az Audi minőségbiztosításáért felelt. Mauerhez hasonlóan ő is megtartja korábbi pozícióját is. Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét A német lap szerint ezek a lépések tovább erősítik az Audi és a Porsche befolyását a felsővezetésben és a Volkswagen márkán belül is. A vállalat egyébként felosztotta a konszernen belül főbb átívelő területeket is. Eszerint a Volkswagen márka felel a beszerzésért és a gyártásért, az Audi az értékesítésért és a minőségbiztosításért, míg a Porschénél lesz a fejlesztések és a dizájn vezető szerepe. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!