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 Szeptember elején számoltunk be róla, hogy a Rivian és a Mercedes-Benz vegyesvállalatot hoznak létre nagyméretű elektromos furgonok gyártására. A megállapodás különlegessége volt, hogy a megadott paraméterek alapján jó esély volt arra, hogy akár hazánkban is lehet az ehhez szükséges gyártósor. Most az amerikaiak kihátráltak a megállapodásból. Elektroszmogbament terv A Rivian amerikai villanyautós startup a tetszetős prémium pickup és SUV típusairól vált ismertté, de ők gyártják egyik nagy befektetőjük, az Amazon számára az elektromos csomagszállító furgonokat is. A Mercedes-Benz haszongépjármű üzletága sem kezdő az elektromosítás terén, eVito és eSprinter típusaikról többször írtunk már. A két cég együttműködésében ezért volt némi fantázia, ráadásul az eredeti sajtóközlemény a gyártást a Mercedes-Benz egyik meglévő közép vagy kelet-európai üzemébe képzelte el. Ezek sorát végigböngészve úgy láttuk, elég jó eséllyel indulhatott volna Kecskemét is a projektért. Akár nálunk is lehet a Mercedes és a Rivian új közös gyára Most azonban arról számolt be az amerikai autógyártó, hogy egyelőre leállítják a közös projektet. A hivatalos megfogalmazás szerint a projekt leállítása annak a szokásos folyamatnak a része, amelynek során folyamatosan újraértékeljük a nagyobb befektetéseinket, miközben figyelembe vesszük a jelenlegi és várható gazdasági folyamatokat. A vállalat arra akar most koncentrálni, hogy mielőbb javítson pénztermelő képességén, és először a meglévő, amerikai autós és kisteherautós projektjei álljanak stabil lábakon, mielőtt újabb nagy projektbe vágnak bele. A cég korábban 25 ezerrel, a felére vágta vissza idei eladási (gyártási) prognózisát, és a harmadik negyedévben 670 millió dollár veszteséget termelt. Ennek ellenére a cég stabil pénzügyi háttérrel rendelkezik, fogyatkozó, de még így is 13,8 milliárdos készpénzállománya részben a Ford és az Amazon befektetéseinek köszönhetően, garantálja, hogy több más startuppal ellentétben nekik nem kell a csődtől tartaniuk, van elég tartalékuk, hogy finanszírozzák a nyereségességhez vezető utat. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!