Több cikkünkben is beszámoltunk róla, hogy a hírhedt formatervező és üzletember, Henrik Fisker villanyautós cégének soron következő terméke a PEAR (Personal Electric Automotive Revolution) névre hallgató modell lesz. Az eddig közzétett információk szerint az autó 30.000 dollár alatti vételáron kerül piacra 2024-ben, gyártani pedig az iPhone bérgyártója, a tajvani Foxconn fogja az Egyesült Államokban – a legutóbbi hírek szerint egyébként az európai gyártás lehetősége sincs kizárva.
Hogy pontosan mi fán terem a PEAR, azt eddig a nem túl informatív látványtervek alapján próbáltuk kitalálni, most azonban közúti tesztelés közben sikerült lencsevégre kapni az egyik álcázott prototípust. A képek alapján az autó eleje sok hasonlóságot mutat a Fisker Ocean SUV-val, ám egy kompaktabb, körülbelül 4,55 méter hosszú modellről van szó, amire Fisker városi autóként hivatkozik.
Ami a specifikációkat illeti, korábban a vállalat azt mondta, hogy a saját egyedi acél padlólemezre épített ötszemélyes villanyautó kétféle konfigurációban lesz elérhető: hátsókerékhajtással egyetlen motorral és összkerékhajtással kettő villanymotorral. Akkumulátorból is kétféle kapacitás lesz elérhető.
Az autóhoz nagy reményeket fűz Fisker, egy interjúban azt nyilatkozta, hogy ez lesz az a jármű, amellyel eljuthat az évi akár egymilliós eladáshoz 2027 környékén.
Fisker egyébként egy az eddigieknél sportosabb elektromos autót is piacra szeretni dobni, 2025-ben érkezhet a Ronin, amelyről a napokban újabb látványtervet tett közzé a tervező.
Fisker állítása szerint a Ronin a világ legnagyobb hatótávolságú villanyautója lesz, a WLTP kombinált ciklusa szerint legalább 885, de akár 1000 kilométert is meg tud majd tenni egy töltéssel. Hogy ehhez megint valami csodaakkumulátort húz-e elő a zsebéből a vezérigazgató, vagy ezúttal komolyabb fejlesztések is állnak a háttérben, azt egyelőre nem tudni.