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 Ha igazak voltak a korábbi pletykák, akkor most hétfőn állt át teljesen a Giga Shanghai az új Model 3 gyártására. GPS blokkolók, letakart autók, alacsony készletek és újabb árengedmények jelzik, hogy valóban megtörténhetett az átállás. Készletkisöprés és árigazítás A vállalat európai webshopjának kínálatát nézve, rég nem láttunk ennyire kevés Model 3-at raktáron, mint most – illetve ez normális lenne a negyedév végén, de nem a közepén. Ezzel párhuzamosan az új rendelések kiszállítása is október-novemberre csúszott a kisebb szedánból. Kínában hétfőn újabb akciót jelentett be a Tesla a Model 3 alapváltozatára, 8000 jüan, azaz 390 ezer forint kedvezményt kap a vásárló a cég biztosítási ajánlatából, ha augusztus 14. és szeptember 30. között átveszi az eredetileg megrendelt autót. Kínában a Model 3 Long Range nincs a kínálatban, a Performance-ra pedig nem vonatkozik az ajánlat. De nem csak a szedán, az amúgy rekord eladásokat produkáló Model Y két drágább kiadása is árcsökkentést kapott, ráadásul közvetlen formában, nem pedig biztosítási ajánlaton keresztül. A Long Range és a Performance Model Y nagyjából 4-4 százalékkal, 14 ezer jüannal (680 ezer forint) lett olcsóbb, miután az idén januári árcsökkentés után már kétszer emelték az autó árát a kínai piacon. A Model Y alapváltozatának ára változatlan. Becslések szerint az alapváltozat az eladások 82 százalékát teszi ki a hazai piacon, így az árengedménnyel az lehet a cél, hogy kicsit eltolja a modellmixet a drágább változatok felé. Érdekesség, hogy az árcsökkentés után most már, százalékosan, ugyanakkora az árkülönbség az alap és a Long Range változat között Kínában, mint Európában – eddig a nagyakkus arányaiban drágább volt az ázsiai országban, mint nálunk. Tesla China introduces new purchase benefit: Among them, from August 14 to September 30, ordering a Model 3 rear-wheel drive version and completing the delivery, you can get an insurance subsidy of RMB 8,000 yuan. The Model Y long range price has been adjusted to 299,900 yuan… pic.twitter.com/9x8NgiHxLq — Yan Chang (@cyfoxcat) August 13, 2023 A Model Y az idei első félévben a legnagyobb darabszámban eladott SUV volt Kínában. Highland és Juniper? A hír nemcsak önmagában, hanem az időzítés miatt is sok figyelmet kapott a közösségi médiában. Korábbi hírek szerint az elmúlt hetekben már részben megkezdődött az új, Highland kódnéven fejlesztett Model 3 gyártása Sanghajban, amit megerősíteni látszik a gyár területén ponyvával lefedett, elkerített területen tárolt autók képe. $TSLA #GF3According to sources, Giga Shanghai partially produced Highland last week, and will begin a full production transition next week. – Are the covered and parked vehicles the Model 3 Highlands? Vid: https://t.co/okADOVToTd pic.twitter.com/rLJ90VcCjs — Tsla Chan (@Tslachan) August 13, 2023 A pletykák arról szóltak, hogy augusztus 14-én kezdődik meg a teljes átállás az új kiadásra, ám a felfutás eltart egy darabig, állítólag erre a hónapra 6-7 ezer, szeptemberre 10 ezer autó legyártása a cél. Ez nagyjából 30 ezres elmaradást jelentene a harmadik negyedévben a korábbi időszakok gyártásához képest, de a modellváltások már csak ilyenek, a Highland pedig nem egy egyszerű lámpa vagy lökhárító cserével letudott ráncfelvarrás, hanem strukturálisan nyúl hozzá az autóhoz. Ezzel párhuzamosan a kínai gyárat rendszeresen drónnal filmezők azt jelentették, hogy most hétfőn a Tesla aktiválta a nemrég telepített GPS zavarókat az üzem körül, így nem tudnak közel menni és felvételeket készíteni. Ez szintén azt teszi valószínűvé, hogy megkezdődött a Highland gyártása. Egyesek a Model Y egyes változatainak árcsökkenését azzal magyarázták, hogy lehet, ez az autó is megújul a Model 3-mal egyidőben, ám ez kevéssé valószínű. Ugyan az SUV frissítése is tervben van a Juniper néven futó projekt keretében, de ez a korábbi információk szerint egy évvel az új Model 3 után jöhet csak. Az a pletyka viszont akár be is igazolódhat, hogy az új Model 3 feltételezett, a CATL által gyártott, és az új M3P cellákat használó strukturális akkupakkját az Y is hamarosan megkapja még bőven a Juniper előtt. Majd elválik ez a jóslat bejön-e, de ha igen, a korábban tudni vélt 66, mások szerint 69 kWh-s alapváltozat érdekes helyzetet teremtene a 78 kWh-s nagyakkus és sportverzió szempontjából, hiszen a hatótávkülönbség minimalizálódna. Így a nagyakkus kiadások vagy megszűnhetnek, vagy szintén egy újabb, még nagyobb kapacitású pakkot kaphatnak, hogy legyen értelme a gyártásuknak. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!