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
auto

Modellváltás: globális készletkisöprés a Teslánál

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

Ha igazak voltak a korábbi pletykák, akkor most hétfőn állt át teljesen a Giga Shanghai az új Model 3 gyártására.

GPS blokkolók, letakart autók, alacsony készletek és újabb árengedmények jelzik, hogy valóban megtörténhetett az átállás.

Készletkisöprés és árigazítás

A vállalat európai webshopjának kínálatát nézve, rég nem láttunk ennyire kevés Model 3-at raktáron, mint most – illetve ez normális lenne a negyedév végén, de nem a közepén.

Ezzel párhuzamosan az új rendelések kiszállítása is október-novemberre csúszott a kisebb szedánból.

Kínában hétfőn újabb akciót jelentett be a Tesla a Model 3 alapváltozatára, 8000 jüan, azaz 390 ezer forint kedvezményt kap a vásárló a cég biztosítási ajánlatából, ha augusztus 14. és szeptember 30. között átveszi az eredetileg megrendelt autót.

Kínában a Model 3 Long Range nincs a kínálatban, a Performance-ra pedig nem vonatkozik az ajánlat. De nem csak a szedán, az amúgy rekord eladásokat produkáló Model Y két drágább kiadása is árcsökkentést kapott, ráadásul közvetlen formában, nem pedig biztosítási ajánlaton keresztül.

A Long Range és a Performance Model Y nagyjából 4-4 százalékkal, 14 ezer jüannal (680 ezer forint) lett olcsóbb, miután az idén januári árcsökkentés után már kétszer emelték az autó árát a kínai piacon.

A Model Y alapváltozatának ára változatlan. Becslések szerint az alapváltozat az eladások 82 százalékát teszi ki a hazai piacon, így az árengedménnyel az lehet a cél, hogy kicsit eltolja a modellmixet a drágább változatok felé. Érdekesség, hogy az árcsökkentés után most már, százalékosan, ugyanakkora az árkülönbség az alap és a Long Range változat között Kínában, mint Európában – eddig a nagyakkus arányaiban drágább volt az ázsiai országban, mint nálunk.

A Model Y az idei első félévben a legnagyobb darabszámban eladott SUV volt Kínában.

Highland és Juniper?

A hír nemcsak önmagában, hanem az időzítés miatt is sok figyelmet kapott a közösségi médiában.

Korábbi hírek szerint az elmúlt hetekben már részben megkezdődött az új, Highland kódnéven fejlesztett Model 3 gyártása Sanghajban, amit megerősíteni látszik a gyár területén ponyvával lefedett, elkerített területen tárolt autók képe.

A pletykák arról szóltak, hogy augusztus 14-én kezdődik meg a teljes átállás az új kiadásra, ám a felfutás eltart egy darabig, állítólag erre a hónapra 6-7 ezer, szeptemberre 10 ezer autó legyártása a cél. Ez nagyjából 30 ezres elmaradást jelentene a harmadik negyedévben a korábbi időszakok gyártásához képest, de a modellváltások már csak ilyenek, a Highland pedig nem egy egyszerű lámpa vagy lökhárító cserével letudott ráncfelvarrás, hanem strukturálisan nyúl hozzá az autóhoz.

Ezzel párhuzamosan a kínai gyárat rendszeresen drónnal filmezők azt jelentették, hogy most hétfőn a Tesla aktiválta a nemrég telepített GPS zavarókat az üzem körül, így nem tudnak közel menni és felvételeket készíteni. Ez szintén azt teszi valószínűvé, hogy megkezdődött a Highland gyártása.

Egyesek a Model Y egyes változatainak árcsökkenését azzal magyarázták, hogy lehet, ez az autó is megújul a Model 3-mal egyidőben, ám ez kevéssé valószínű. Ugyan az SUV frissítése is tervben van a Juniper néven futó projekt keretében, de ez a korábbi információk szerint egy évvel az új Model 3 után jöhet csak.

Az a pletyka viszont akár be is igazolódhat, hogy az új Model 3 feltételezett, a CATL által gyártott, és az új M3P cellákat használó strukturális akkupakkját az Y is hamarosan megkapja még bőven a Juniper előtt. Majd elválik ez a jóslat bejön-e, de ha igen, a korábban tudni vélt 66, mások szerint 69 kWh-s alapváltozat érdekes helyzetet teremtene a 78 kWh-s nagyakkus és sportverzió szempontjából, hiszen a hatótávkülönbség minimalizálódna. Így a nagyakkus kiadások vagy megszűnhetnek, vagy szintén egy újabb, még nagyobb kapacitású pakkot kaphatnak, hogy legyen értelme a gyártásuknak.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.