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
auto
2024. 11. 23. szombat
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

Az elektromos töltőhálózat terjedésével és az akkumulátorok teljesítményének folyamatos javulásával az elektromos autózás mára elérte azt a pontot, ahol már nem csak a kifejezetten környezetbarát szemléletű vásárlók gondolkodhatnak azon, hogy elektromos modellre váltanak, hanem a kizárólag a hatékonyságot szem előtt tartó fogyasztók – és akár vállalkozások is.

A gyorsuló trend igazolásához nem is kell sokat visszamenni az időben: míg 2022 januárjában az Európai Unión belüli összes autóeladás 8,6%-a volt tisztán elektromos meghajtású jármű, az idei év januárjára ez az arány 9,5%-ra nőtt, júliusban viszont már 13,6%-ot ért el a BEV szegmens (Battery Electric Vehicle – azaz kizárólag akkumulátorral hajtott jármű) piaci részesedése. Egy év alatt kevesebb, mint 1%-os növekedés, majd fél év alatt több, mint 4%-os ugrás. Beszédes adat.

A trendből ráadásul Magyarország sem maradt ki, éppen idén nyáron értük el a kritikusnak számító 5%-os fordulópontot, ami azt jelenti, hogy a kizárólag elektromos meghajtású új autók eladása elérte a teljes piac 5 százalékát, innen pedig felgyorsulnak a folyamatok.

Vállalkozásoknak is megéri váltani

Azzal, hogy az üzemanyagárak immár tartósan magasan járnak egész Európában, az elektromos autók egyre intenzívebb gyártása pedig lefelé tolja az EV-modellek árait, egyre inkább szűkül a hagyományos meghajtású járművek és az elektromos modellek közötti beszerzési és fenntartási költség különbsége. Az elektromos járművek üzemeltetési költsége mind az energiahasználat, mind a szervizelés szempontjából eleve alacsonyabb a benzines vagy dízel modellekkel összehasonlítva, a tölthető modellekkel pedig a fenti előnyökön túl a környezetet is kíméljük.

A Jótündérek már elektromos furgonokat használnak

A Petrányi Autónál az elektromos áruszállító modellek széles választéka mind hagyományos vásárlás útján, mind pedig lízing konstrukciókkal elérhető, ráadásul a Petrányi Csoport nemcsak a környezettudatosságot tartja szem előtt, hanem a társadalmi felelősségvállalás területén is aktív.

Ennek egyik példája, hogy a Petrányi Autó csatlakozott a Jótündérek kezdeményezéshez, melynek keretében egy vidéki családnak segítettek gyerekszobájuk felújításában egy Nissan Townstar EV és egy Ford E-Transit rendelkezésre bocsátásával.

A videóban munka közben látható két áruszállító modellt alább picit részletesebben is bemutatjuk.

Nissan Townstar EV

Az áruszállítás céljának megfelelő elektromos járművekben ma már nincs hiány, egyre több gyártó készít a vállalkozásokra szabott kibocsátásmentes modelleket, ilyen például a kisebb dobozos furgonok kategóriájához tartozó Nissan Townstar EV, amely kétféle (L1, L2) tengelytávval, 3,3, illetve 4,3 köbméteres raktérrel is elérhető. Intelligens energiagazdálkodással és termikus akkumulátor hűtéssel optimalizált elektromos hajtáslánccal rendelkezik, így a kategóriájában kimagasló, városi közlekedésben kiviteltől függően 300-400 km közötti hatótávolságot biztosít, 45 kWh-s akkumulátora 75 kW-os DC gyorstöltővel pedig csupán 37 perc alatt töltődik fel 15-ről 80%-ra.


Már az alapfelszereltséget jelentő Acenta is kapott automata klímát, automata fényszórókat és hátsó parkolóradart, a középső szinten az N-Connecta olyan extrákkal lett kiegészítve, mint a holttér figyelő rendszer vagy a központi érintőképernyő, a legmagasabb felszereltségű Tekna pedig többek között LED raktér világítással, NissanConnect Navigációs rendszerrel és 360 fokos parkolókamerával rendelkezik.

Ha többet szeretne megtudni a Nissan Townstar EV-ről, nézze meg budapesti szalonunkban a Mázsa téren vagy jelentkezzen tesztvezetésre a www.nissanpetranyi.hu weboldalán.

Ford E-Transit

Az áruszállítás ikonja, a Ford Transit is elérhető már tisztán elektromos változatban, az E-Transit az elődeihez hasonlóan teherbíró, sokoldalú és tettre kész – de mostantól káros anyagokat sem bocsát ki. Ráadásul a hatótáv miatt sem kell túl sokat aggódni, hiszen egyetlen töltéssel akár 350 km-t is képes megtenni.

Az elektromos változat számos kivitelben elérhető, tengelytáv szerint L2, L3 és L4 változat, felépítés szerint pedig szimplakabinos dobozos, duplakabinos dobozos és szimplakabinos alvázas verzió is kérhető. Mindegyikhez 67 kWh kapacitású akkumulátor jár, de a teljesítményszint igénytől függően lehet 183 vagy 270 lóerő is.

Vásárlás vagy lízing?

A kétüléses Nissan Townstar EV L1 kivitelben, 45 kWh-s akkucsomaggal, 122 lóerős maximális teljesítménnyel most akciós áron, már 13 millió 490 ezer forinttól és akár 0%-os finanszírozással elérhető a Petrányinál, a hosszabb tengelytávú L2 kivitel pedig 13 millió 840 ezer forinttól indul. Minden változathoz 160.000 km-es, 5 éves garancia jár, mely igény esetén tovább hosszabbítható, és a Nissan ismert felszereltségi szintjei is visszaköszönnek.

Az elektromos Transit árazása a méretével arányosan drágábban indul, az egyes változatok nettó ára 22-24 millió Ft között alakul, de ennyi pénzért már akár 15,1 köbméteres rakteret is választhat a vállalkozás, L4-es tengelytávval! A vásárláshoz fix 5%-os Széchenyi hitel is igényelhető.

Ha pedig a cég nem szeretne egyszerre ekkora összeget elkölteni, akkor egy megfelelő lízingkonstrukció lehet a megoldás. Mivel operatív lízing vagy ismertebb nevén tartós bérlet esetén a járművet nem kell megvásárolni, így a beszerzés nem apasztja a cég saját tőkéjét sem, viszont az alacsony üzemeltetési költséget teljes mértékben ki tudja használni a vállalkozás.