A Model S és X bevezetése idején 2013 júliusában érkeztek meg az első Teslák Európába, és akkor még kevesebb, mint 4000-et regisztráltak belőlük az első évben.
Most elérték az egymilliót.
Európai gyártó
A vállalat eleinte a kaliforniai Fremontból hozott minden autót, mivel ez volt az egyetlen gyáruk, ám a Model S és X félig-meddig szétszerelve érkezett, hogy a kocsikat egy holland szerelősoron ismét összerakva, megfeleljenek az EU elvárásainak és elkerüljék a költséges vámokat.
Ma már persze teljesen más a helyzet, a két nagy Teslát még mindig Amerikából kapjuk, de már menetkészen jönnek meg, 2019 februárjában pedig a Model 3 is csatlakozott a cég itteni portfóliójához. 2020 végén aztán megkezdődött a kis szedán exportjának átállítása Sanghajra, amikor pedig 2021 augusztusában befutott a Model Y is, nem is volt kérdés, hogy az már eleve Kínából érkezik.
Illetve érkezett, ugyanis 2022 márciusában megnyílt a Tesla berlini gyára, mostanra pedig már elvileg Európa legnagyobb darabszámban eladott személyautója teljes egészében itt készül a helyi piacra. Így a Tesla ma már részben európai gyártó is.

A Tesla európai eladásainak alakulása. Forrás: teslamotorsclub.com
A vállalat sajtóközleménye szerint a márka a regisztrációinak száma most átlépte az egymillió darabot a kontinensen, és a két olcsóbb modell megjelenése óta 50 százalékkal csökkent autóik átlagos ára Európában. A közlemény azt is kiemelte, hogy már 1000 helyszínen 13.000 Supercharger oszlop várja európai ügyfeleit, és idén a hálózat átlagosan napi nyolc új töltővel bővült. Hálózatuk rendelkezésre állása a saját adataik szerint 99,95%-os, így ügyfeleik mindig biztosak lehetnek benne, hogy elérik úticéljukat.
Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.