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
auto
2024. 05. 03. péntek

Bemutatkozott a hétszemélyes XPeng

elektromos autó

Az XPeng már Európában is forgalmazza elektromos autóit, így különösen érdekes lehet, milyen újdonságokat mutat be hazai piacán, Kínában. A héten megrendezett Technológiai Napján le is hullott a lepel egy sokak által várt modellről, amivel a kínai autópiacon egy igencsak erős mezőnyben száll harcba, Európában viszont egyelőre komoly hiány van e szegmens képviselőiből: íme az X9 hétszemélyes egyterű.

Az XPeng SEPA2.0 padlólemezére tervezett villanyautó hatalmas, hossza megközelíti az 5,3 métert, szélessége 1988 mm, magassága 1785 mm, tengelytávolsága pedig 3,16 méter. Mivel egy ekkora járművel nem könnyű manőverezni, az XPeng hátsókerék-kormányzással látta el modelljét, javítva ezzel a mozgékonyságát. Úgy tudni, hogy ebben a szegmensben ez az első autómodell, mely ilyen funkciót kínál standard felszereltségként. Az X9 hat-, illetve hétszemélyes változatban is piacra kerül.

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

Ami a hajtáskonfigurációt illeti, a vásárlók választhatnak egy elsőkerékhajtású, 235 kW teljesítményű verziót, amihez az Eve Energy LFP kémiájú akkumulátora biztosítja az energiát. Az aksi 84,5, illetve 101,5 kWh kapacitással is kérhető. Emellett lehetőség lesz összkerékhajtású, 370 kW teljesítményű X9 megrendelésére, ehhez már a CALB szállítja az NMC akkupakkot 101,5 kWh kapacitással. Egymotoros, kis akkus összeállításban 610, nagy akkus változatban 640, kétmotoros kialakításban pedig 702 kilométer hatótávolságra számíthatnak az ügyfelek a kínai CLTC szabvány szerint.

A modell jellemzői közé tartozik továbbá a 800 V-os nagyfeszültségű SiC műszaki alap, a présöntési technológiával készített első és hátsó alumínium karosszériatest, valamint az XNGP vezetéstámogató rendszer. Továbbá az X9 lesz az első olyan XPeng jármű, amelyet XOS Tianji intelligens kabinrendszerrel szerelnek fel, tovább erősítve az ember és a gép együttműködését a vezetés során.

A modell hivatalos piaci bevezetése november 1-én, a Kantoni Autószalon idején indul. Európai forgalmazásról egyelőre nem árulta el terveit a cég.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.