Tegnap este bemutatkozott a Lucid Gravity, az Air névre keresztelt szuperhatékony sportszedánjáról megismert amerikai start-up második terméke. A hatalmas, hétszemélyes szabadidő-autó talán segíthet a cégnek felpörgetni az eladásokat, de a Lucid reményei szerint ennél nagyobb hatása is lesz, és akár teljesen újradefiniálhatja az SUV szegmenst. Az Air nem tartozik a legolcsóbb villanyautók közé, de technológiája kétségtelenül a legjobbak között van, és a vállalat mesterien ötvözi a brutális teljesítményt a hatékonysággal, amely a szedánt a jelenleg kapható legnagyobb hatótávolságú elektromos személyautók közé emeli. A Gravity előtt tehát már kitaposta az ösvényt a testvére, amit kár is lett volna elhagyni: az SUV ugyanolyan divatos és sportos formavilággal, lenyűgöző teljesítményadatokkal, magas hatékonysággal büszkélkedik, aminek a Lucid meg is kéri az árát. A fejlesztés természetesen nem állt meg az Air óta, és Peter Rawlinson vezérigazgató elmondta, hogy a Gravity már a cég továbbfejlesztett, újgenerációs technológiáját kapja. Ennek, és a 0,24-nél is alacsonyabb légellenállási együtthatónak köszönhető, hogy az SUV akár több mint 700 kilométert is elmehet egyetlen töltéssel. Az akkumulátorról nem derült ki sok részlet, de elhangzott a körülbelül 120 kWh kapacitás, valamint az akkucsomag mérete körülbelül fele akkora, mint néhány vetélytársé – hangsúlyozta ki a CEO. Habár a Gravity formaterve egyértelműen tükrözi az Air dizájnját, és teljesen logikus is lett volna, ha ugyanazt a műszaki alapot használják a mérnökök, nem ez történt. Az SUV egy teljesen új padlólemezre épült, és a kezdetektől fogva sportterepjárónak tervezték. Az autó olyannyira sportos, hogy akár 3,5 másodperc alatt 96 km/h-ra gyorsul álló helyzetből. A 900 V-os rendszernek köszönhetően 15 perc alatt 320 km hatótáv tölthető az aksiba egy 350 kW teljesítményű töltőoszlopra csatlakoztatva. A három üléssoros SUV teherbírása több mint 680 kiló, vontatni pedig közel 2,7 tonnát tud. Az ajtók mögött egy modern belsőt találunk, ahol egy 34 colos hajlított kijelző húzódik a kormány mögött, valamint a műszerfal közepén is csücsül egy jókora érintőkijelző. A fotók alapján egyébként a Gravity egyik legkülönlegesebb tulajdonsága az első csomagtérben (frunkban) kialakított kétszemélyes kanapé – így tulajdonképpen kilencen is ülhetnek az autóban, amíg az el nem indul. A Gravity-ről egyelőre nem derült ki minden részlet, de a piaci bevezetéséig még több mint egy évet várni kell: a sorozatgyártás 2024 vége felé kezdődik. A jármű alapára állítólag nem éri majd el a 80.000 dollárt, de ez az összeg valószínűleg csak egy belépőszintű példányra lesz elegendő. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!