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
auto
2024. 05. 01. szerda

Villámgyors kabrió a Maserati új elektromos autója

elektromos autó

Lerántotta a leplet legújabb tisztán elektromos autójáról a Maserati: a GranCabrio Folgore a legegzotikusabb, de egyben a legdrágább modell is az olasz prémium márka zéró emissziós palettáján. A vásárlók ezzel az újdonsággal együtt három villanyautó közül is választhatnak a bolognai székhelyű vállalat kínálatából.

A Maserati 2022-ben mutatta be a GranTurismo sportautójának vadonatúj generációját, amelyet a márka történetében először teljesen elektromos hajtásrendszerrel is felszerelt – noha a gyártás a tervezettnél később kezdődött, és a kiszállítások az idei második negyedévre csúsztak. Így járt a Maserati első tisztán elektromos szabadidő-autója, a Grecale Folgore is, ám ennek kiszállításai már megkezdődtek. Az elmúlt hónapokban a cég újabb csúszásokról számolt be, így például az elektromos Quattroporte a korábban tervezett 2025 helyett csupán 2028-ban érheti el a piacot.

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

Bejelentették a következő két elektromos Maserati érkezését

Most azonban a vállalat ügyfelei egy újdonsággal találkozhatnak a konfigurátorban, rendelhető ugyanis a GranCabrio Folgore, ami azoknak ideális választás, akik a GranTurismo sportosságát akarják kombinálni a nyitható tető által nyújtott szabadságérzettel.

A hajtásláncban természetesen osztozik az autó a zárt tetős testvérével. A három villanymotor együttesen 560 kW leadására képes, ami rövid ideig, a MaxBoost funkcióval 610 kW-ra emelhető. A bruttó 92,5 kWh-s akkupakkból 83 kWh használható, ami mintegy 419-447 km hatótávolságra elegendő. Az akku DC hálózaton 270 kW-tal is tölthető, AC-n pedig 22 kW a maximális elérhető teljesítmény.

A GranCabrio Folgore 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 290 km/h, amivel jelenleg a világ leggyorsabb nyitott tetős villanyautója a piacon – állítja közleményében a Maserati.

A tető felnyitásához 14 másodperc, a zárásához pedig 16 másodperc szükséges, és ez 50 km/h-s sebességig akár menet közben is elvégezhető egyetlen érintéssel a központi kijelzőn. A puha vászontető öt színben választható.

A modell listaára Németországban 206.713 euró, azaz kicsivel több, mint 6000 euróval drágább a GranTurismo Folgore modellnél.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.