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
auto

Megfizethető áron jön a Citroën ëC3 Aircross

Bemutatkozott a Citroën ëC3 Aircross, amely az egyre népszerűbb B-SUV szegmensben erősíti a versenyt. Műszaki alapjai a nemrégiben általunk is kipróbált, LFP akkus Citroën ëC3 modellel azonos, de enyhén megnövelt méretei jóval sokoldalúbbá teszik rokonánál.

A Citroën ëC3 és a Fiat Panda után megérkezett a harmadik modell a Stellantis csoport Smart Car Platform elnevezésű kisautók számára tervezett padlólemezén, amelynek újdonsága, hogy a gyártónál elsőként választottak lítium-vasfoszfát akkumulátort az energiatároláshoz.

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

Citroën Oli tanulmány

A Citroën ëC3 Aircross az Oli tanulmányon bemutatkozó és a C3 modellen már sorozatgyártásba került formanyelvet valamint építési módot követi. Az autó robusztus, meredek homlok- és hátsó felületek határolják, amely remek belső térkihasználást eredményez.

A műszerfal ezúttal is a HUD elven működő, de nem a szélvédőre, hanem az alá vetítő megoldást alkalmazza, amit az aprócska kormánykerék fölött látunk, a belső elrendezés és stílus pedig szintén megegyezik a C3-ban megismerttel.

Villámteszt: Citroën ëC3, gyors töltés jó áron

Csomagtere közel másfélszeres a C3-hoz viszonyítva, alaphelyzetben 460 literes, ami a hátsó üléstámlákat ledöntve 1600 literre növelhető, ami pedig leginkább meghökkentő, hogy a 4,39 méter hosszú, 2,67 méter tengelytávolsággal rendelkező, 1,66 méter magas és 1,79 méter széles modell 7 üléses kivitelben is piacra kerül.

Frissítés (2024. 06. 24.): A hétüléses változat elektromos meghajtással nem kerül gyártásba.

 

A C3-hoz képest 22 milliméterrel hátrébb tolták a második üléssort, így az itt ülők a kistesónál nagyobb lábteret kapnak, a méretes, tágra nyíló hátsó ajtók pedig  megkönnyítik a harmadik sorba beszállást, de a kisebb gyerekek gyerekülésbe bekötésénél is jó szolgálatot tesznek majd.

A komforttal kapcsolatban mindenképp meg kell említeni az úthibákat a C3-ban is remekül kisimító futóművet, amelyet szerényen mesebeli repülő szőnyeghez hasonlít a gyártó.

Második családi autóként jellemezték a C3 Aircrosst a bemutatón, hozzátéve, hogy a legtöbb B-SUV vásárló a hasonló modellekkel maximum napi 80 kilométert szokott megtenni, így a 44 kWh-s akkumulátor kapacitás ellenére élhető marad az autó.

Amennyiben ritkán mégis hosszabb útra indulnánk, az egyenáramú töltés 100 kW-os csúcsteljesítményének köszönhető, 26 perces töltési idő (a 10-80% tartományban) lesz segítségünkre, még ha a hatótáv el is marad majd a kisebb a ëC3 326 km-es WLTP adatától. A töltéseket is magában foglaló útvonaltervezést pedig az e-ROUTE applikáció fogja megkönnyíteni.

Az ëC3 Aircross, hasonlóan a C3-hoz, kétféle felszereltségi szinten lesz megvásárolható, You és Max elnevezéssel. Az induló ár 28.000 euró alatt marad majd, persze ha ezt forintra szeretnénk átszámítani nem elég egyszerűen az ismét a 400 forintos határt ostromló euró árfolyammal beszorozni, hiszen Magyarországon a 27%-os ÁFA miatt a külföldön 23.300 eurós ëC3 induló ára is 9,89 millió Ft.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.