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
auto

Megfizethető áron jön a Citroën ëC3 Aircross

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

Bemutatkozott a Citroën ëC3 Aircross, amely az egyre népszerűbb B-SUV szegmensben erősíti a versenyt. Műszaki alapjai a nemrégiben általunk is kipróbált, LFP akkus Citroën ëC3 modellel azonos, de enyhén megnövelt méretei jóval sokoldalúbbá teszik rokonánál.

A Citroën ëC3 és a Fiat Panda után megérkezett a harmadik modell a Stellantis csoport Smart Car Platform elnevezésű kisautók számára tervezett padlólemezén, amelynek újdonsága, hogy a gyártónál elsőként választottak lítium-vasfoszfát akkumulátort az energiatároláshoz.

Citroën Oli tanulmány

A Citroën ëC3 Aircross az Oli tanulmányon bemutatkozó és a C3 modellen már sorozatgyártásba került formanyelvet valamint építési módot követi. Az autó robusztus, meredek homlok- és hátsó felületek határolják, amely remek belső térkihasználást eredményez.

A műszerfal ezúttal is a HUD elven működő, de nem a szélvédőre, hanem az alá vetítő megoldást alkalmazza, amit az aprócska kormánykerék fölött látunk, a belső elrendezés és stílus pedig szintén megegyezik a C3-ban megismerttel.

Villámteszt: Citroën ëC3, gyors töltés jó áron

Csomagtere közel másfélszeres a C3-hoz viszonyítva, alaphelyzetben 460 literes, ami a hátsó üléstámlákat ledöntve 1600 literre növelhető, ami pedig leginkább meghökkentő, hogy a 4,39 méter hosszú, 2,67 méter tengelytávolsággal rendelkező, 1,66 méter magas és 1,79 méter széles modell 7 üléses kivitelben is piacra kerül.

Frissítés (2024. 06. 24.): A hétüléses változat elektromos meghajtással nem kerül gyártásba.

 

A C3-hoz képest 22 milliméterrel hátrébb tolták a második üléssort, így az itt ülők a kistesónál nagyobb lábteret kapnak, a méretes, tágra nyíló hátsó ajtók pedig  megkönnyítik a harmadik sorba beszállást, de a kisebb gyerekek gyerekülésbe bekötésénél is jó szolgálatot tesznek majd.

A komforttal kapcsolatban mindenképp meg kell említeni az úthibákat a C3-ban is remekül kisimító futóművet, amelyet szerényen mesebeli repülő szőnyeghez hasonlít a gyártó.

Második családi autóként jellemezték a C3 Aircrosst a bemutatón, hozzátéve, hogy a legtöbb B-SUV vásárló a hasonló modellekkel maximum napi 80 kilométert szokott megtenni, így a 44 kWh-s akkumulátor kapacitás ellenére élhető marad az autó.

Amennyiben ritkán mégis hosszabb útra indulnánk, az egyenáramú töltés 100 kW-os csúcsteljesítményének köszönhető, 26 perces töltési idő (a 10-80% tartományban) lesz segítségünkre, még ha a hatótáv el is marad majd a kisebb a ëC3 326 km-es WLTP adatától. A töltéseket is magában foglaló útvonaltervezést pedig az e-ROUTE applikáció fogja megkönnyíteni.

Az ëC3 Aircross, hasonlóan a C3-hoz, kétféle felszereltségi szinten lesz megvásárolható, You és Max elnevezéssel. Az induló ár 28.000 euró alatt marad majd, persze ha ezt forintra szeretnénk átszámítani nem elég egyszerűen az ismét a 400 forintos határt ostromló euró árfolyammal beszorozni, hiszen Magyarországon a 27%-os ÁFA miatt a külföldön 23.300 eurós ëC3 induló ára is 9,89 millió Ft.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.