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 Bejelentette harmadik európai gyárát is a BYD, de az is kiderült, valóban terveznek helyi akkugyártást is. A részleteket még homály fedi. Építkezés Stella Li, a BYD egyik legmagasabb rangú tisztviselője, alelnöke a minap a német médiának nyilatkozott Frankfurtban az autógyártó további terjeszkedéséről régiónkban – a szakembert nemrég választották meg a világ 2025-ös autóipari személyiségévé. Li az Automobilwoche helyszíni beszámolója szerint agresszívnak és innovatívnak nevezte cégét – a magyar fordítás talán kicsit negatív színezetet ad ennek a mondatnak, de az alelnök asszony valószínűleg a BYD európai terjeszkedésének ütemére gondol. Egy másik, a BYD egyik európai vezetőjének szintén a napokban, Münchenben adott interjújából egyébként kiderült egy olyan részlet is, ami minket már egy ideje érdekelt, de sehol nem osztották meg: tavaly 49.984 autót adtak el Európában, ami 216 százalékos növekedésnek felelt meg egy év alatt Ha ezt összevetjük a szintén kínai SAIC MG számaival, akkor a BYD nem áll túl jól, mert a rivális cég már 243.000-nél járt 2024-ben, igaz, ezek között nem csak elektromos és plug-in modellek voltak. Stella Li. Forrás: BYD Li a szegedi gyár kapcsán megerősítette, hogy az első ütem 150 ezer autóra készül, de tervben van a második is, amely megduplázza a kapacitást. Szeged idén év végén indul, de 2026 közepén megkezdi majd a termelést a BYD török gyára is, amely szintén hasonló volumenre készül. Ez egyébként gyorsítást jelent, korábban 2026 végét említették. (Innen is vámmentesen tudnak Európába autókat importálni). Így a tavalyi 50 ezres eladások és a nagyjából két éven belül elkészülő 600 ezres gyártási kapacitás kapcsán mondhatnánk, hogy már ez is igen ambiciózus tervnek tűnik, de a BYD itt nem áll meg. Li most hivatalosan is megerősítette, hogy a BYD már tervezi harmadik európai üzemét is, amely 1,5-2 évvel a török üzem után indulhat el. A beszélgetésen az is kiderült, hogy a BYD európai akkugyártást is tervez, de ennek kapcsán nem árultak el többet, csak annyit osztottak meg, hogy jelenleg keresik a megfelelő helyszínt. Tekintve, hogy az utóbbi időben a világ új villanyautó-gyárai mind a közelbe teleptették saját vagy beszállítóik akkugyárait, valamint, hogy a BYD saját maga gyártja akkumulátorait, meglepő lenne, ha török és magyar autógyárakat valami teljesen máshol, ezektől távol felhúzott akkugyár szolgálná ki. Egyszerűen túl költséges ez logisztikailag. Továbbra sem lepődnénk meg, ha egy-két éven belül kiderülne, hogy vannak magyar, vagy legalábbis szegedhez közeli akkutervei is a cégnek, de erről nyilvánosan beszélni most öngyilkosság lenne és a politika sem vállalná fel a konfliktust. A BYD egyébként nem csak régiónkban terjeszkedik, jelenleg Brazíliában épít ki jelentős gyártási kapacitást, tavaly júliusban nyílt meg thaiföldi gyára és most januárban indult az üzbég üzem. Ahogy arról a napokban mi is beszámoltunk, az áprilisi milánói divathéten mutatkozik be a BYD prémium márkája, a Denza Európában. Most az is kiderült, egyelőre csak Olaszországban kezdik meg a forgalmazást, ezt ugyanis különleges dizájnermárkának szánják. De persze a tervek ennél nagyobbak, ezután újabb és újabb fontos európai piacokon jelenik majd meg a Denza, amelynek saját kereskedői és bemutatóterem-hálózata lesz – mondta Li. Európába érkezik a BYD prémium márkája Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!