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 A Villanyautósok.hu szerkesztősége a héten a sanghaji autókiállítás helyszínén van és folyamatosan beszámol a frissen bejelentett újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat! Tavaly jelent meg a piacon a CATL Shenxing márkanevet viselő LFP akkumulátora, amely a Zeekr 001-be került elsőként, és 5C rátájával 11,5 percre szorította a 10-80 százalékos töltési időt. Két hónappal később aztán bemutatták a Shenxing Plus-t, ami ugyan „csak” 4C töltés tud, de a lítium-vasfoszfát kémiánál rekordnak számító 205 Wh/kg energiasűrűséget ért el, az európainál némileg engedékenyebb kínai szabvány szerint 1000 kilométeres hatótávot lehetővé téve. Most megérkezett a második generáció is. A CATL a hétfőn megtartott Tech Day során bejelentette a Shenxing akkumulátorok következők generációjának érkezését, amely a vállalat szerint új világrekordot állít fel a töltési sebesség tekintetében. A Shenxing legújabb generációja a világ első olyan LFP-akkumulátora, amely a kínai szabvány szerint 800 kilométeres hatótávolságot képes biztosítani és akár 12C-vel is tölthető. A C-érték A C-érték az akkumulátorok olyan mérőszáma, ami azt mutatja meg, hogy elméleti szinten mi a maximális töltési teljesítmény, amit fogadni képes az akku. A 10C azt jelenti, hogy ilyen érték mellett az óra tized része, azaz 6 perc alatt lenne tele az akkupakk, ám a valóságban a töltési görbe nem ilyen lapos, ahogy egyre jobban tele van az akkumulátor, úgy lassul a teljesítmény. És mennyi is ez a maximális teljesítmény? A vállalat szerint 1,3 MW, amely mellett az autó megtehető hatótávja másodpercenként akár 2,5 kilométerrel is nőhet töltés közben, egyébként pedig 5 perc alatt 520 km-re elegendő energiát képes felvenni az akkupakk (persze ezek az adatok szintén kínai szabványok szerint értendőek). Az akkumulátor minden hőmérséklettartományban és töltöttségi állapotban erős teljesítményt nyújt, az ígéretek szerint még -10 fokos hidegben is 15 perc alatt tölthető fel 5 százalékról 80 százalékra. A Shenxing második generációs akkumulátora egyike azon keveseknek az iparágban, amelyeknek a töltési csúcsteljesítménye meghaladja az 1 MW-ot. A BYD március 17-én jelentett be egy 10C töltési rátával és 1 MW csúcstöltési teljesítménnyel rendelkező akkumulátort. A megawatt korszak: 5 perc alatt lehet feltölteni a BYD következő generációs autóit A CATL az eseményen bemutatott egy másik terméket is, a Freevoy Dual-Power akkumulátort, amely két teljesen különálló, eltérő kémiát alkalmazó akkumulátorcsomagból áll, egy fő akkumulátorból és egy kiegészítő akkumulátorból. A fő akkumulátor felel a jármű elsődleges hajtásáért és általában nagyobb teljesítményű, gyorsabb töltési képességű, valamint több töltési ciklust bír. A segédakkumulátor, mely lassabban tölthető és rövidebb élettartamú, ám nagyobb energiasűrűségű, csak a hosszabb utakon kapcsol be, amikor a fő akkumulátor teljesen lemerül. Az eltérő felhasználói igényekhez különböző hibrid megoldásokat kínálnak. A nátrium-LFP akkumulátor a hidegebb klímán lehet jó választás, az LFP-LFP akkumulátor költséghatékonyságban tűnik ki, az NCM-LFP/NCM-NCM kémiák kombinálása pedig akár 1500 km-es hatótávolságot is lehetővé tesz. A CATL 2024 októberében mutatta be a hibrid járművekhez szánt Freevoy akkumulátort, amely több mint 400 kilométeres hatótávolságot képes biztosítani, és támogatja a 4C-s gyorstöltést. 400 km elektromos hatótáv egy hibriddel? dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!