Ötödszörre választották árkategóriájában a legjobb villanyautónak a Renault Zoe-t

A Renault Zoe hamar belopta magát az európai vásárlók szívébe, feltornázva magát a villanyautó eladási lista élére, ám nem csupán az autópiacot hódította meg sikeresen, hanem a különböző értékeléseken is kiválóan szerepel. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy minden más elektromos autót maga mögé taszítva sorra szerzi meg a különböző magazinok díjait, melyeket az újságírók gondos tesztelések és értékelések után adományoznak a legjobbnak bizonyuló villanyautóknak.

A What Car? az Egyesült Királyság egyik legnagyobb autós kiadványa a 20 000 fontnál olcsóbb elektromos autók között választotta a legjobbnak zsinórban immár ötödik éve. Steve Huntingford, a What Car? egyik szerkesztője így indokolta a döntést:

„A legújabb Renault Zoe lenyűgözte a zsűri tagjait, mivel egy jelentős lépést képvisel a hatótáv körüli aggodalom leküzdése felé. Az összes többi másik villanyautó az Egyesült Királyságban, melyek 250 mérföldet meg tudnak tenni két töltés között, a Teslától érkeznek. Ám míg a divatos kaliforniai vállalat Model S kocsija 64 000 fontnál kezdődik, addig a Zoe 18 595 fontért a tied lehet. És a Renault megtartott mindent, ami már kezdetektől fogva nagyszerű volt a Zoe-ban: a praktikusság, a kezelhetőség, és a felszereltség. Ráadásul, míg a hatótáv drámaian megnövekedett, az ár nem. A legújabb kényelmi és infotainment funkciók, valamint a gyors töltés figyelembe vételével ezért az árért a Zoe egy igazán lenyűgöző villanyautó.”

EZT OLVASTAD MÁR?  A BMW bejelentette az i-sorozat következő tagját

De az idén megszerzett díjak sora nem áll meg itt. A Diesel Car and Eco Car magazin is egy 50-es toplista élére helyezte a kontinens legkeresettebb tisztán elektromos autóját, s a zsűri elsősorban az autó megjelenését, vezetési élményét, és megfizethetőségét emelte ki indoklásként:

„Míg a LEAF kinézete megosztó, a csinos Zoe-nak nincs ilyen problémája, de mivel a Clio-ra épül, egy kicsivel kisebb is. Mégis, a városi használatra tökéletes, és kevés ennél jobb autót tudunk említeni az utcákon való manőverezgetésre. És mindezt szinte teljesen zajtalanul, kipufogó-végi emisszióktól mentesen teszed, olyan kedvezményekkel, mint az útadó vagy a London Congestion Charge alóli mentesség. Habár érdemes megnézni vásárláskor, hogy akkumulátor jár-e hozzá, mivel néhány Zoe-hoz csak bérelni lehet az aksit, 49 fontos árról indulva minden hónapban.”

A napokban a Renault egy újabb kitüntetéssel is dicsekedett a honlapján, mely ismételten bizonyítja, hogy a gyártó remek munkát végzett a Zoe-val. A harmadik díjat a Company Car Today ajándékozta a kocsinak az Év Legjobb Elektromos Autója kategóriában. Olyan szempontok megvizsgálása után, mint az ár, fenntartási költség, teljesítmény, és kívánatosság, ismét a Zoe került ki győztesen megjelenésének, hatótávjának, és megfizethetőségének köszönhetően:

EZT OLVASTAD MÁR?  A Tesla nélkül is gyorsan fejlődhet a Mobileye

„A Renault Zoe, különösen a megnövelt hatótávjával, bebizonyította, hogy tisztán elektromos autók is lehetnek praktikus, költséghatékony, és szemrevaló vállalati gépkocsik. A Zoé továbbra is úttörő abban a még gyerekcipőben járó technológiában, amire egyre több vállalati flotta vált át a költségek csökkentése érdekében.” – magyarázta Paul Barker, a Company Car Today alapítója.

Mindezek az elismerések tovább gyarapítják a tavaly felhalmozott díjak sokaságát, amik még több vásárlónak segíthetnek meghozni a végső döntést a villanyautó kiválasztása során. A Renault Zoe sikere mellett persze reméljük, hogy hamarosan szembe tud szállni vele valamelyik gyártó egy hasonlóan árazott és kellő nagyságú hatótávot nyújtó villanyautóval, amire akár a PSA Csoport autógyártóinak is jó esélye lehet.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.