PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Tovább folytatja a harcot Kalifornia a belső égésű motorok ellen, s egyben a legzöldebb amerikai állam pozíciójáért, melyhez egyre szigorúbb célkitűzéseket állítanak maguk elé a döntéshozók, és iktatják be azokat a törvénykezésbe. A korábbi tervek szerint 1,5 millió kibocsátásmentes autónak kell lennie 2025-re az államban, a Jerry Brown által január 26-án aláírt új kormányrendeletek azonban ezt még tovább bővítve már 5 millió tisztán elektromos, és hidrogén meghajtású járművekről szólnak 2030-ra.

Ehhez természetesen nélkülözhetetlen a töltőhálózat fejlesztése, amire Kalifornia 2,5 milliárd dollárt fog költeni 2025-ig, melynek eredményeképpen a mostani 14 000-ről 250 000-re nő a villanyautó töltőállomások száma, a 31 jelenlegi hidrogén utántöltő állomás helyett pedig 200-at használhatnak majd az autósok a következő évtized közepén. A gyorstöltő állomások száma 1500-ról 10 000-re emelkedik. Az amerikai töltőinfrastruktúra kiépítésében és a költségek megosztásában nagy szerepe lesz a Volkswagennek is, mely a dízelbotrány következményeként az Electrify America nevet viselő leányvállalatán keresztül 2 milliárd dollár felhasználásával telepít töltőket az Egyesült Államokban, melynek egy részeként már 2019 júniusáig 2800 Level 2-es töltőállomás kerül üzembe 17 amerikai nagyvárosban. Az elektromos autó értékesítés fellendítéséhez az új autóvásárlások során nyújtott árengedmény növeléséről szóló javaslat is elő lett terjesztve.

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

„A célunk az, hogy a környéket és a farmjainkat egészségesebbé, a járműveinket pedig tisztábbá – minél hamarabb szennyezésmentessé – tegyük, és minden technológiánkkal egyre jobban csökkentsük a karbon kibocsátásunkat. Mindannyiunkra sok munka vár. De gondoljunk a munkalehetőségekre, és hogy mennyivel tisztább lesz a levegő.” – mondta a kormányzó.

Forrás: Westsidetoday

Jelenleg 350 000 kibocsátásmentes jármű van az utakon Kaliforniában, és az elektromos autók – beleértve a plug-in hibrideket is – az összes új jármű értékesítés mintegy 5%-át teszik ki. Ez amerikai viszonylatban nem rossz, a norvég 53%-hoz képest viszont vajmi kevés. Jerry Brown kormányzó küzdelme a karbonlábnyom csökkentéséért mindenképpen példaértékű, ám amit tesz, az csak azon államokhoz képest tűnik soknak, amelyek nem teszik ugyanezt. A legújabb kormányrendelet 2030-at tűzi ki határidőnek, 2040-ben pedig már csak a tisztán működő autókat lehetne regisztrálni a nemrég benyújtott törvényjavaslatnak megfelelően, de az ilyen távolba nyúló tervezgetések helyett (vagy inkább mellett) azonnali, a kínaiaknál látható szigorral kivitelezett lépésekre lenne szükség.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.