Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Tovább folytatja a harcot Kalifornia a belső égésű motorok ellen, s egyben a legzöldebb amerikai állam pozíciójáért, melyhez egyre szigorúbb célkitűzéseket állítanak maguk elé a döntéshozók, és iktatják be azokat a törvénykezésbe. A korábbi tervek szerint 1,5 millió kibocsátásmentes autónak kell lennie 2025-re az államban, a Jerry Brown által január 26-án aláírt új kormányrendeletek azonban ezt még tovább bővítve már 5 millió tisztán elektromos, és hidrogén meghajtású járművekről szólnak 2030-ra. 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 Ehhez természetesen nélkülözhetetlen a töltőhálózat fejlesztése, amire Kalifornia 2,5 milliárd dollárt fog költeni 2025-ig, melynek eredményeképpen a mostani 14 000-ről 250 000-re nő a villanyautó töltőállomások száma, a 31 jelenlegi hidrogén utántöltő állomás helyett pedig 200-at használhatnak majd az autósok a következő évtized közepén. A gyorstöltő állomások száma 1500-ról 10 000-re emelkedik. Az amerikai töltőinfrastruktúra kiépítésében és a költségek megosztásában nagy szerepe lesz a Volkswagennek is, mely a dízelbotrány következményeként az Electrify America nevet viselő leányvállalatán keresztül 2 milliárd dollár felhasználásával telepít töltőket az Egyesült Államokban, melynek egy részeként már 2019 júniusáig 2800 Level 2-es töltőállomás kerül üzembe 17 amerikai nagyvárosban. Az elektromos autó értékesítés fellendítéséhez az új autóvásárlások során nyújtott árengedmény növeléséről szóló javaslat is elő lett terjesztve. „A célunk az, hogy a környéket és a farmjainkat egészségesebbé, a járműveinket pedig tisztábbá – minél hamarabb szennyezésmentessé – tegyük, és minden technológiánkkal egyre jobban csökkentsük a karbon kibocsátásunkat. Mindannyiunkra sok munka vár. De gondoljunk a munkalehetőségekre, és hogy mennyivel tisztább lesz a levegő.” – mondta a kormányzó. Forrás: Westsidetoday Jelenleg 350 000 kibocsátásmentes jármű van az utakon Kaliforniában, és az elektromos autók – beleértve a plug-in hibrideket is – az összes új jármű értékesítés mintegy 5%-át teszik ki. Ez amerikai viszonylatban nem rossz, a norvég 53%-hoz képest viszont vajmi kevés. Jerry Brown kormányzó küzdelme a karbonlábnyom csökkentéséért mindenképpen példaértékű, ám amit tesz, az csak azon államokhoz képest tűnik soknak, amelyek nem teszik ugyanezt. A legújabb kormányrendelet 2030-at tűzi ki határidőnek, 2040-ben pedig már csak a tisztán működő autókat lehetne regisztrálni a nemrég benyújtott törvényjavaslatnak megfelelően, de az ilyen távolba nyúló tervezgetések helyett (vagy inkább mellett) azonnali, a kínaiaknál látható szigorral kivitelezett lépésekre lenne szükség. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!