A Rimac Concept One névre keresztelt brutális teljesítményű elektromos szuperautója úgy vonult be a történelembe, mint a leggyorsabb, alapvetően tisztán elektromos meghajtással épített, utcán is használható villanyautó. Aztán jött a Tesla novemberi bemutatója, ahol egy olyan sportkocsi látott napvilágot, amihez képest a horvát csapat mesterműve egy lomha tragacs. Na persze a Rimac sem hagyta annyiban a dolgot, és sok másik autógyártóval egyetemben elhatározta, hogy készít egy Tesla Roadster riválist. A Concept One utódja, ami Monika Mikac CEO elmondása szerint biztosan nem a Concept Two nevet fogja kapni, annak ellenére, hogy egyelőre mindenki így emlegeti, a márciusi Genfi Autószalonon lesz látható, azonban néhány információ már a nagy leleplezés előtt kiderült az autóról. Az Autocar számolt be róla az autóhoz közeli forrásokra hivatkozva (tehát hivatalos megerősítés nélkül fenntartásokkal kezelendő), hogy az új Rimac szuperkocsi egy 120 kWh-s akkumulátorral fog érkezni, azaz 30 kWh-val jobbal, mint ami a Concept One energiáját biztosítja. Persze a 2020-ban megjelenő Tesla Roadster 200 kWh-s aksijához képest ez még mindig sehol sincs. Pontos teljesítményadatokat még mindig nem tudunk, de abban biztosak lehetünk, hogy a Concept Two gyorsabb és erősebb lesz elődjénél, ám jóval drágább is, pedig a Concept One sem fillérekbe kerül.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 A Rimac azonban érezvén, hogy hatótávban és árban sem tudja a Tesla szintjére belőni magát, egy másik fronton próbálkozik: önvezető technológiával. A hírek szerint a horvátok új modellje 4-es szintű önvezetést tud majd, ami azt jelenti, hogy az autó képes lesz magát teljesen egyedül irányítani, habár a sofőrnek még a kormány előtt kell ülnie. A Rimac egyébként olyannyira a kailforniai vállalattal rivalizál, hogy állítólag a Concept Two fejlesztése egy egész fordulatot vett, amikor Elon Musk felfedte a Roadster tulajdonságait. Rimac Concept One A Concept One 8 darabjával szemben az utódból már 100 darab fog készülni, melyből 20 eladására már az első évben számít a Rimac. A kényelmes luxusautó – ahogyan a gyártó nevezi –biztosan nem fog minden sarkon szembejönni velünk, de a genfi kiállításra érkezők bizonyára nem tudják majd levenni róla a szemüket. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!