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 A Porsche észak-amerikai vezetője megerősítette, hogy a német autógyártó a Mission E program következő éveiben 500 elektromos gyors töltőállomást szeretne telepíteni Észak-Amerika különböző pontjaira, mint például országutak vagy szalonok közelébe. Ezen felül Kanadában további 20 ilyen töltőállomást létesítenek majd, azonban pontos határidő még nem született. Klaus Zellmer, a Porsche észak-amerikai igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a 800 V-os gyors töltők segítségével enyhülni fognak a kétségek, amiket a potenciális Porsche elektromos autók vásárlói érezhetnek. „Ha meg akarod venni azt az autót, akkor tudni akarod, hogy mi fog történni, ha 300 mérföldnél nagyobb távolságra mégy, mondjuk síelni.” – mondta Zellmer az Automotive News-nak. „Mit csináljak? Jogosan fogalmazódik meg ez a kérdés. Ezért szükséges, hogy legyenek válaszaink ezekre a kérdésekre.” Zellmer azt is említette, hogy a járműveik hatótávolsága pszichológiai akadály lehet, ugyanis a tulajdonosok 80-90%-a otthon vagy a munkahelyén töltené az autóját. Azonban az államokat összekötő autópályák mentén létesített villámtöltő hálózat egy fontos megoldása lehet ennek a problémának, ha a levezetendő távolság meghaladja az autó nagyjából 485 kilométeres hatótávját. Az elektromos járművek tulajdonosainak fizetniük kell majd azért, hogy használhassák a villámtöltőket, amik kevesebb, mint 20 perc alatt feltöltik majd az akkumulátorokat 80%-ra. Ez a töltöttségi szint már elegendő megközelítőleg 400 km megtételére. „Biztosak vagyunk benne, hogy nem lesz ingyenes. Még azonban korai lenne arról szót ejteni, hogy pontosan miként is fog működni a fizetési folyamat. Különböző lehetőségeket lehet felvázolni. Például az autó tulajdonosa vásárolhat egy csomagot, ami kifejezetten az ő járművéhez tartozik. Ez lehet akár egy tagsági kártya is, amit használhat. De még nem vagyunk kész.” – mondta Zellmer. Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!