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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az autógyártóknál mostanra jól bevett szokássá vált, hogy a tesztprogramot teljesítő prototípusokat messze északra viszik, leggyakrabban a svédországi Arjeplog közelébe, ahol emiatt fényképezőkkel felszerelt újságírók hada várja a történéseket, kiváltképp a január és március közötti csúcsidőszakban. Az extrém hideg időjárási körülmények közötti megpróbáltatások kétcélúak: egyrészt az alacsony hőmérséklet és a csúszós utak, valamint befagyott tavak szerfelett alkalmasak a hajtáslánc és egyben az akkumulátor kapacitásának tesztelésére, másrészt pedig a csodálatos vidéken készített fényképek és videók marketingfogásként is tökéletesek az autó népszerűsítésére, főleg akkor, ha a kocsi megjelenése már önmagában is szemet gyönyörködtető. Az egyik legszebb példája a tesztelések dokumentálásának és nyilvánosságra hozásának a Jaguar, amely potenciális vásárlóknak is lehetőséget adott az I-PACE kipróbálására, de nemrég a Hyundai is ellátogatott a sarkkörön túlra tisztán elektromos Kona és üzemanyagcellás Nexo modelljeivel. A legújabb beszámoló a fagyos kirándulásról a Polestartól érkezett, mely legelső modelljét, a plug-in hibrid meghajtású Polestar 1-et lepte meg egy -28°C-os tesztvezetéssel:

Az észak-svédországi kocsikázás a Polestar 1 legelső téli tesztje volt, ahol a gyártó mérnökei elsősorban a nyomatékelosztást, a felfüggesztést, és a kezelhetőséget vizsgálták, mondani sem kell, pozitív eredménnyel. „A tesztpilótáink nagyon lelkesítő visszajelzéseket adtak az autó kezelhetőségét és dinamikáját illetően” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo teljesítménymárkájának vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a jégen való szlalomozás során olyan meglepően jó érzékenységet és pontosságot tanúsított a jármű, hogy ezennel a Polestar 1 tesztjének első fázisa véget is ért.

Pihenés azonban egyelőre nem vár a hibrid álomautóra, ugyanis a megpróbáltatások sorozata tovább folytatódik a következő hónapokban, valamint április 25. és május 4. között a kocsi a Pekingi Autószalonon is bemutatkozik. Ez lesz a legelső alkalom, hogy a Polestar 1 a legfontosabb piacán, Kínában is látható lesz élőben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.