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 Hamarosan érkezik a Jaguar legelső tisztán elektromos autója, az I-Pace, melyről a koncepció 2016-os Los Angeles-i Autószalonon történő bemutatása óta folyamatosan szivárognak a képek és információk. Bár december elején már arról számolt be a gyártó, hogy a kocsi mintegy másfél millió levezetett mérföld után a tesztelés minden fázisán átesett, és hivatalosan is készen áll a gyártásra, most azért még kaptunk egy pár igazán látványos fotót, melyek a villanyautó akkumulátorának hatékonyságát felmérő teszteken készültek egy gyönyörű svédországi helyszínen, -40 °C-ban. Az I-Pace töltéséről is kaptunk némi információt a Jaguartól megszokott formában, ugyanis a korábbi adatokat, miszerint egy 50 kW-os DC töltőt használva 90 perc alatt tölthetjük fel a kocsit 80%-ra, és alig több, mint 2 óra alatt 100%-ra, most azzal egészítette ki a gyártó, hogy 100 kW-os villámtöltővel már 45 perc alatt is elérhető a 80%-os töltöttségi szint. Nyilván senkit nem lep meg, hogy kétszeres teljesítmény mellett a felére csökken a töltési idő, így ezek az új számok teljesen triviálisnak és feleslegesnek tűnnek, azonban hozzá kell tenni, hogy míg eleinte ezt egy normál körülmények között elérendő célként említette a Jaguar, az új információ már az extrém hideg tesztek után kapott eredményre épül. Ian Hoban, a gyártó egyik vezető munkatársa így kommentálta a tesztek sikerét: „Az I-Pace nem csupán olyan gyorsan fog töltődni, hogy a vásárlóinkat ne zavarja a mindennapi életükben, hanem kiváló teljesítményt fog nyújtani a különböző extrém éghajlati körülmények között is. A nagy hírű PACE család változatos tulajdonságaival ötvözve ez egy olyan elektromos sportterepjáró lesz, mint amilyen semelyik másik.” A Jaguar azt is megerősítette, hogy mobil applikáción keresztül is szabályozható lesz az akkumulátor és a beltér hőmérséklete: „Energiaforrásra kötve a vásárlók beállíthatják az autó akkumulátorának és belterének hőmérsékletét az indulás előtt anélkül, hogy befolyásolnák a hatótávot. Az előszabályozás maximális hatótávot, teljesítményt, és kényelmet biztosít hideg, és extrém forró időjárási viszonyok között is. A kívánt töltési idő és a hőmérséklet-előkészítés üteme vagy a fedélzeti Jaguar InControl rendszerrel, vagy a Jaguar InControl Remote okostelefon alkalmazással vezérelhető.” A decemberi videóhoz hasonlóan, amikor egy kaliforniai hölgy kapott lehetőséget beülni a villanyautóba, most egy svéd srác vehetett részt a tesztelés egy szakaszában, amiről itt látható a felvétel: A Jaguar I-Pace március 1-jén egy élő közvetítésben fog bemutatkozni az egész világ számára, mielőtt kiállítanák a 2018 végén piacra kerülő villanyautót a március 6-án kezdődő Genfi Autószalonon. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!