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
auto
2024. 04. 23. kedd

Augusztus legvégén arról számoltunk be, hogy a Porsche egy egységes, és kényelmes megoldás bevezetésével igyekszik vonzóbbá tenni hamarosan érkező tisztán elektromos Taycan sportautóját, ami nem csupán egy saját 350 kW-os teljesítményű villámtöltő-hálózatot jelent, hanem a gyártó a különböző energiaszolgáltatókkal megegyezve azt is elintézi, hogy villanyautójának tulajdonosai egyetlen kártyával tudják használni bármelyik töltőt Németországban. Ennek köszönhetően eltűnik az azonosítási mizéria, nem kell több kártyát hurcolniuk az autósoknak, majd szitkozódni, ha valamelyik eltűnik vagy otthon marad, és a Porsche állítása szerint az egyébként különböző energiaárak és fizetési procedúrák is egységessé válnak a szolgáltatással. Most, négy nappal a teljesen villanymeghajtású e-tron quattro SUV-jának érkezése előtt, az Audi is bemutatta a saját koncepcióját az egyszerű töltésről, ami tulajdonképpen teljes mértékben a Porsche elképzeléseire épül. Az Audi e-tron Charging Service lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy az európai kontinens 16 piacán, 220 üzemeltető által felkínált több mint 72 000 nyilvános töltőponton töltsék fel autójukat egyetlen kártyával a kezükben.

A németek hangsúlyozzák, hogy akik a legkézenfekvőbb módon éjszaka otthon rádugják a hálózatra az e-tront, azoknak a WLTP szerint 400 kilométernél is több hatótávval egyáltalán nincs okuk aggódni, hogy egy átlagos használat során hol fognak majd ismét tölteni. A nagyban leegyszerűsített töltési folyamat inkább azok számára valódi segítség, akik ennél is nagyobb távolságokat utaznak szerte Európában. Függetlenül attól, hogy AC vagy DC, 11 kW vagy 150 kW, a töltési szolgáltatás egy egyszeri regisztráció után már elérhetővé is válik a kontinensen található összes töltőpont nagyjából 80%-án, a hónap végén pedig automatikusan érkezik az összesített számla valamennyi töltésről. Ha mindez nem tűnne elég problémamentesnek, az Audi 2019-ben bevezeti a plug&charge funkciót is, amihez már a kártyára sem lesz szüksége, ugyanis a töltők automatikusan képesek lesznek felismerni az autót és tulajdonosát a csatlakozást követően. Valamennyi 2019 közepe után megépülő Audi e-tron modellben standardként lesz benne ez a funkció. A szeptember 17-én San Franciscoban debütáló e-tron quattro a legelső villanyautó lesz a piacon, mely támogatni fogja a 150 kW-os töltést, ám azok számára, akik feltöltött autót szeretnének reggelente a garázsukban tudni, az Audi 2019-től egy második fedélzeti töltőt is felkínál opcióként a 22 kW-os teljesítmény eléréséhez.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.