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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Bemutatkoztak a BMW 7-es sorozat új plugin-hibrid modelljei

2019. 02. 01 - Antalóczy Tibor - 0

Bár sokan szeretnék, hogy a prémium szegmens plugin hibridjei eltűnjenek, vagy legalábbis ne kapjanak zöld rendszámot, az igazság az, hogy nagy szükség van rájuk. Egy olyan vevőkört tudnak ugyanis felkészíteni a tisztán elektromos közlekedésre, akiknek pénzük ugyan lenne a teljesen elektromos autók felárának kifizetésére, de konzervatív gondolkodásuk miatt egyelőre nem szánják rá magukat. Ők azok, akik ha egy ilyen átmeneti technológián keresztül ha megismerik az elektromos autózás előnyeit, akkor amint a kedvenc márkájuk az általuk keresett kategóriában kínál tisztán elektromos modellt, akkor elsőként fognak váltani. Nagyon jól látja ezt a területet a BMW, így minden fontos terméksorozatában elkészít legalább egy plugin hibrid verziót is. És hogy ez mennyire lényeges terület azt az is mutatja, hogy az új 7-es sorozatban három ilyen modell is elérhető lesz.

A BMW 745e, 745Le és 745Le xDrive nevében az e jelölés utal a külső forrásból is tölthető akkumulátor és az elektromos hajtáslánc jelenlétére. Az idén debütáló új 7-es sorozat plugin hibrid tagjai a korábbi BMW 740e modellt váltják. A legfontosabb változás elektromos autós szemmel az akkumulátor kapacitásának a növekedése, így a korábbi 9 kWh-s tárolóval szemben mindhárom új típusba 12 kWh-s akkumulátor került (bruttó adat, a felhasználható energiamennyiségről nincs információnk).

Az elektromotor a hajtásláncban a 8 fokozató Steptronic váltóba került, és ezen keresztül képes a mozgási energiát fékezéskor az akkumulátorban is eltárolható elektromos energiává alakítani. Az autó klímaberendezése a nagyfeszültségű akkumulátorról üzemel, így akár álló helyzetben, illetve a hagyományos motor beindítása nélkül is lehetőség van az utaskabin hőmérsékletének szabályozására.

Az akkumulátorokat a hátsó üléssor alá építették be, így a csomagtartó mérete is megmaradt 420 literes, ami alig kisebb, mint a nem hibrid verziók csomagtartója. Az autó töltése a jobb első ajtó előtti Type2 töltőnyíláson keresztül lehetséges, de a fedélzeti töltő teljesítményéről a gyártó egyelőre nem közölt adatot (az előző modell 1 fázisról 16 amperrel tudott tölteni). Az extrák között elérhetők a legkorszerűbb futómű-technológiák, kivéve az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzása. A vezetéstámogató rendszerekből viszont mind rendelhető a plug-in hibrid hajtáslánccal is, amit a gyár a 7-es sorozathoz kínál, mint ahogy az extra lista minden egyéb eleme is.

Típus 745e 745Le 745Le xDrive
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,2 mp 5,3 mp 5,1 mp
Tisztán elektromos hatótáv* 54-58 km 52-55 km 50-54 km
Átlagfogyasztás* 2,1-2,3 l/100 km 2,2-2,3 l/100 km  2,3-2,6 l/100 km
kombinált energiafogyasztás* 15,1-15,6 kWh 15,6-15,7 kWh 15,8-16,3 kWh

Hybrid üzemmódban tisztán elektromos hajtással 110 km/h a maximális sebesség, ami 20 km/h-val több, mint az előző modellnél. A tisztán elektromos Electric módot választva akár 140 km/h-ig lehet az elektromotorral gyorsítani.

A táblázatban csillaggal megadott adatokhoz a gyártó a sajtóközleményben az alábbi kiegészítést fűzte:

*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) megegyező értékei szerint konvertálták át.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.