Kétféle akkupakkal is választható lesz Európában az új Kia Soul EV

A Kia rendkívül népszerű tisztán elektromos városi crossoverének tetőtől talpig felújított változatát már november végén megismerhettük a Los Angeles-i debütálásakor, az azonban kérdéses volt, hogy Európába is a tengerentúlon bejelentett specifikációkkal érkezik-e az új e-Soul. Nem kell tovább találgatni, hiszen néhány napon belül a Genfi Autószalonon az európai fogyasztók előtt is bemutatkozik az autó, a Kia pedig előre elárulta, hogy mire számíthatunk.

Az ötüléses villanyautó az idáig forgalmazott modellhez képest alaposan átalakult külsőre, de ezt nem érdemes tovább részletezni, hiszen a gyártó által közzétett fotókon, csakúgy, mint az egyik amerikai Kia kereskedésnél készített felvételeken, már szemügyre vehettük az új dizájnelemeket. Annyit érdemes viszont megjegyezni, hogy az új Soul 55 milliméterrel hosszabb elődjénél, és a tengelytáv is 30 milliméterrel nagyobb. A vásárlók hét egyszínű, és hét két színtónusú festés közül választhatják ki a kedvükre valót.

A korábbi bizonytalanságok után, hogy vajon mekkora akkumulátorral lesz elérhető nálunk az e-Soul, a legfontosabb adatokat számunkra a hajtáslánc leírásánál kell keresni. Jó hírünk van, ugyanis a Kia próbálta pénztárcabaráttá tenni az autót, így akiknek nincs szükségük a 64 kWh-s akkupakkra, azok 39,2 kWh-s csomaggal is kérhetik, értelemszerűen alacsonyabb árért. Az új Soullal viszont már senki nem fogja szennyezni a városok levegőjét, mert belsőégésű motoros változat nem készül belőle az európai piacokra. A nagyobbik aksival 452 kilométerre rúg a hatótáv a WLTP szerint, a kombinált ciklusban mért fogyasztás 157 Wh/km, városi használat során pedig 109 wattórás fogyasztásra számíthatunk kilométerenként. A motor teljesítménye is a választott hajtáslánc-variációtól függ, a 64 kWh-s aksi mellé egy 150 kW-os (körülbelül 204 lóerős) villanymotor jár, amivel 7,6 másodperc alatt ér fel 0-ról 100-ra az autó.

A kisebbik akkupakkal nagyjából 277 kilométert utazhatunk egy töltéssel, és kombinált ciklusban 145 Wh-t eszik a jármű kilométerenként, ami a Kia elmondása szerint 30%-kal hatékonyabb, mint Európa jelenlegi legnépszerűbb villanyautójáé, azaz a Nissan LEAF-é. A motor 100 kW-ot (közel 136 lóerőt) képes kipréselni magából. Az akkumulátorcellák energiasűrűségét egyébként 250 Wh/kg-ra sikerült emelni, ami 25%-os növekedést jelent a kifutó modelléhez képest. A jármű orráról egy CCS csatlakozó néz ránk vissza, amivel akár 100 kW-os töltés is lehetséges DC hálózaton. A Kia e-Soulra egy 7 éves / 150 000 kilométeres garancia vonatkozik, ami az akkucsomagot és a villanymotort is védi.

Az újdonságok sora ezzel még nem ért véget, többek között teljesen felfrissült utastér, rengeteg új funkció és vezetéstámogató-rendszer várja a vásárlókat, valamint az elektromos Soul a Kia legelső autója Európában, mely az új és intelligens UVO CONNECT telematikai rendszert használja. A Kia arra számít, hogy ezen vadonatúj sajátosságok bevezetése még nagyobb keresletet generál a kisautó iránt.

„A piac jelentősen megváltozott az elmúlt években, és 2018-ban – a kifutó modell utolsó értékesítési évében – a Kia többet adott el Európában a nulla kibocsátású Soul EV-ből, mint a benzines és a dízeles változatokból együttvéve. A Kia ma világpiaci vezetőnek számít az elektromos járművek között, egyre bővülő gyenge hibrid, hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos járműkínálattal. 2018-ban minden nyolcadik Európában értékesített Kia modell elektromosított volt, szemben a 2017-ben eladott minden tizedikkel. Erre a lendületre épít tovább a vállalat az e-Soullal” – olvasható a dél-koreaiak honlapján.

A villanyautó a koreai gwangjui létesítményben készül majd, a rendelés pedig március végén nyílik meg a legelső kiválasztott európai piacokon. Az árak bejelentése is ekkorra tehető.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.