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 Székesfehérvár rendkívül gyenge kezdés után valódi villámtöltő nagyhatalommá küzdötte fel magát az utóbbi hónapokban, hiszen az évek óta elérhető két CHAdeMO töltő mellé (Nissan szalon és Városfejlesztési Kft.) az E.ON és az e-Mobi is telepített 50 kW-os DC töltőket a városba. Ez utóbbi ráadásul megfejelte a kínálatot két darab 22 kW-os DC töltővel is, így a királyok városa hirtelen a DC töltők királyává vált. Ezekkel a töltőkkel akadt azonban egy kis gond: mind az autópályától távol, a belvárosban lettek telepítve, így az M7-esen a főváros és a népszerű üdülőhelyek között közlekedőket a legkevésbé sem segítette a mielőbbi feltöltődésben és továbbjutásban. A problémát, mint már több más városban is, a Decathlon és a Mobiliti koprodukciójában megvalósított töltőpont oldotta meg, ami szerda délután óta az M7-es autópálya lehajtójától alig néhány száz méterre a bevásárlóközpontok parkolójában várja az villanyautósokat. A sportáruház parkolójába ezúttal is egy 50 kW-os DC illetve egy 2×22 kW-os AC töltő került, de a győri helyszínhez hasonlóan a Tritium gyártmányú DC töltőn egy 43 kW teljesítményű AC kar is megtalálható. Információink szerint a rendkívül fontos helyszínen a kábelezést úgy készítették elő, hogy a forgalom megnövekedésének észlelésekor a töltőpont haladéktalanul bővíthető legyen egy további DC töltővel. A töltő használhatóságát jelentősen javítja, hogy a szolgáltatásért a Mobiliti már az első pillanattól pénzt kér, így az ingyen áram nem vonzza a környékbeli autósokat. Sokkal nagyobb valószínűséggel lehet majd ezt a villámtöltőt szabadon találni, mint a városban lévő többit, hiszen itt nagy valószínűséggel csak azok fognak tölteni, akiknek valóban szükségük van az energiára. A töltés díja az április végéig tartó tesztidőszakban 10 Ft percenként, amit a töltés indításához egyébként is szükséges NKM TöltőPont applikációban megadott bankkártyával lehet kifizetni. A regisztrációt, illetve az adatok megadását érdemes még az indulás előtt megejteni, hogy a töltőnél ezzel már ne kelljen húzni az időt. Fontos tudni, hogy mivel a 43 kW-os teljesítmény már villámtöltésnek számít, annak használatáért a Mobiliti ugyanúgy felszámolja a 10 forintos percdíjat, mint a DC töltésért. Ezzel a helyszínnel együtt a két cég már hét közös töltőponttal rendelkezik, melyek mind autópályák vagy főutak mentén, illetve főutak kereszteződésénél találhatók Budaörs (M1, M7) Győr (M1, 83) Szombathely (M86, 86, 87) Zalaegerszeg (74, 76) Maglód (M0, 31) Csömör (M0, 3) Székesfehérvár (M7) Ezeken felül a Mobiliti a következő Decathlon áruházak parkolóiba tervez töltőt telepíteni: Dunaújváros (M6) Kecskemét (M5) Dunakeszi (M0) Miskolc (M30) Debrecen (M35) A már meglévőkön felül az M5-ös déli szakaszán Balástya közelében, illetve az M7-es határ közeli szakaszán Sormás mellett található autópályáról könnyen és gyorsan megközelíthető Mobiliti töltő. A villámtöltőkön felül a szolgáltató több mint 50 „célállomáson” biztosít AC töltési szolgáltatást, amelyek használata egyelőre ingyenes. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!