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 Vizsgálja a lehetőségeit a Kia annak, hogy Európában is beindítja az elektromos modellek termelését a kínálati oldalon jelentkező problémák áthidalása és a kereskedelem karbonlábnyomának csökkentése céljából – erről beszélt a vállalat európai egységének vezérigazgatója az Autonews hírportálnak. Emilio Herrera szerint a dél-koreai cég az akkumulátort beszállító LG Chem és SK Innovation magyarországi, cseh, és szlovákiai akkugyártási törekvéseire alapozná az európai autógyártást, ám jelenleg egyetlen üzemből gurulnak ki Kia márkájú gépjárművek a kontinensen, a szlovák Zsolnán, ahol a benzines és dízeles Ceed, Venga, és Sportage összeszerelése történik. Hogy a gyártó egy teljesen új gyárban gondolkozik-e valahol, vagy itt szorítana helyet a villanyautóinak, azt egyelőre nem tudni. Az viszont egyértelmű, hogy az elektromos Kiák jelenleg súlyos gyártási nehézségekkel néznek szembe, aminek következtében az e-Nirora akár két év is lehet a várakozási idő a kontinensen. A Kia Soul EV eladási számai sem a keresleten múlnak: „Jelenleg nem az a probléma, hogy el tudjuk-e adni ezeket az autókat, hanem hogy mennyit kapunk Koreából” – mondta el az igazgató. Ám az elektromos Soul még így is rendkívül népszerű, tavaly több fogyott belőle Európában, mint a benzines és dízeles változatokból együttvéve. Így aztán a következő generációt, melynek értékesítése a napokban kezdődött meg Németországban, már csak tisztán elektromos meghajtással kérhetik a vásárlók. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!