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
auto
2024. 04. 24. szerda

Európába hozhatja elektromos autóinak gyártását a Kia

elektromos autó

Vizsgálja a lehetőségeit a Kia annak, hogy Európában is beindítja az elektromos modellek termelését a kínálati oldalon jelentkező problémák áthidalása és a kereskedelem karbonlábnyomának csökkentése céljából – erről beszélt a vállalat európai egységének vezérigazgatója az Autonews hírportálnak. Emilio Herrera szerint a dél-koreai cég az akkumulátort beszállító LG Chem és SK Innovation magyarországi, cseh, és szlovákiai akkugyártási törekvéseire alapozná az európai autógyártást, ám jelenleg egyetlen üzemből gurulnak ki Kia márkájú gépjárművek a kontinensen, a szlovák Zsolnán, ahol a benzines és dízeles Ceed, Venga, és Sportage összeszerelése történik. Hogy a gyártó egy teljesen új gyárban gondolkozik-e valahol, vagy itt szorítana helyet a villanyautóinak, azt egyelőre nem tudni. Az viszont egyértelmű, hogy az elektromos Kiák jelenleg súlyos gyártási nehézségekkel néznek szembe, aminek következtében az e-Nirora akár két év is lehet a várakozási idő a kontinensen. A Kia Soul EV eladási számai sem a keresleten múlnak:

„Jelenleg nem az a probléma, hogy el tudjuk-e adni ezeket az autókat, hanem hogy mennyit kapunk Koreából” – mondta el az igazgató.

Ám az elektromos Soul még így is rendkívül népszerű, tavaly több fogyott belőle Európában, mint a benzines és dízeles változatokból együttvéve. Így aztán a következő generációt, melynek értékesítése a napokban kezdődött meg Németországban, már csak tisztán elektromos meghajtással kérhetik a vásárlók.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.