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 Nem először írunk a Tesla Model S és X közelgő frissítéséről – és most nem az április végén bejelentett Raven motorokról, hanem az autók eddigi legnagyobb megújulásáról van szó. A most kiderült részletek természetesen továbbra sem hivatalos információk, de azért sima pletykánál kicsit hitelesebbnek tűnnek. Nagyobb aksi, új motorok, megújult dizájn A Like Tesla Youtube csatorna állítólagos belsős információkra hivatkozva azt állítja, még a 3. negyedév során megérkezhet az eddigi legnagyobb Model S/X frissítés. Ha hihetünk nekik, akkor az alábbiak várhatók: Új, 160 kilóval könnyebb akku pakk, az eddigi 100-asnál is nagyobb kapacitással. A Model S-nél 400 mérföld azaz 644 km feletti, míg a Model X-nél ennél valamivel szerényebb, 400 mérföld alatti hatótáv az amerikai EPA szabvány szerint. Újratervezett aksi és motor hűtés a nagyobb töltési és utcai teljesítmény érdekében. 250 kW-os V3 Supercharger töltés. 3 motor mint az új Roadsterben – elöl egy úgynevezett mikro-motor, hátul pedig kerekenként-egy egy hajtómű. Új, a Model 3-hoz hasonló belső dizájn, de kevésbé „spártai”. Megújuló külső. Szép volt ez a titán szín ami a fénytől függően a bronz és az ezüst között változott – kár, hogy ma már csak 5 alapszínnel lehet rendelni az autókat. Vajon kapunk majd a frissítéssel új színeket is? A hírek szerint az autók tesztelése jelenleg is zajlik a Mojave sivatagban, ahol az extrém hőmérsékleti körülmények között kínozzák az új hűtési rendszert. A frissítés időzítése az ide 3. negyedév (tehát július-szeptember között várható), ami egybeesik a Teslák amerikai állami villanyautós ártámogatásának megszűnésével. Ez utóbb októberre kerül kivezetésre, ezért logikus lenne ekkorra időzíteni frissítést hogy élénkítse a keresletet. 1 éve várjuk – nyár végén jöhet A mostani információk forrása a Like Tesla Youtube csatorna – Kim és férje Troy ismert figurák a kaliforniai Teslás körökben és a videós oldalon elérhető csatornájukon kívül van egy weboldaluk is, amin sok érdekes Teslás adatot tesznek közzé. Egyébként Troy a technikai vezetője annak az évek óta tartó adatgyűjtésnek is, ahonnan mi is meg szoktuk osztani a Tesla európai eladási adatait. Részben emiatt gondoljuk hitelesnek az információkat, részben pedig azért, mert amit megosztottak abban ugyan van eddig nem tudott, új információ, de semmi olyat nem állítanak ami rajongói lázálomnak, fanboyok fantáziálásnak tűnne. Forrás: Electrek Sőt. A Like Tesla információi abszolút illeszkednek abba a hírbe, amit eredetileg az Electrek hozott le még tavaly július végén. Akkor azt állította a villanyautós oldal, hogy exkluzív információi és látványtervei vannak egy 1 év múlva aktuális nagy Model S/X frissítés kapcsán – ez most lenne esedékes. Áprilisban már egyszer elővettük a tavalyi hírt, mivel az Electrek ekkor szellőztette meg a Raven motoros revízió hírét, ami nagyjából 1 héttel később be is igazolódott. Hogy a mostani hajtáslánc frissítés után mennyire valószínű pár hónapon belül egy újabb motorcsere, az picit kérdéses – nem kizárt, hogy a 3 motoros verzió csak egy alternatíva volt, amit végül a Raven váltott. Ugyanakkor az is lehet, hogy az április végi frissítés csak egy gyors reakció volt a zuhanó eladásokra, úgy érezték nem várhatnak még 6-9 hónapot a nagy újításokra, ezért, átmeneti megoldásnak, gyorsan levették a polcról a Model 3 motorjait. Maradnak a sólyom szárnyak? Az új akkupakk is logikusnak tűnik. A Model 3 megoldása jóval könnyebb, egyszerűbb és olcsóbb, de hatékonyabb is, így lehetővé teszi a nagyobb teljesítményű töltést és a csapatást az Autobhan-on. Azonban, ahhoz, hogy ezt átültessék az S/X szériába, jelentősen át kell tervezni az autót is, mert, míg a régi verzióban az akku pakk a kocsi szerkezetének és merevítésének része, addig a kis Teslánál ezt a feladatot a jármű váza veszi át. A könnyebb és egyszerűbb szerkezet azonban elengedhetetlen a költségek csökkentéséhez, a hatótáv növeléséhez, a gyártás gyorsításához, a jobb hűtés pedig szükséges a v3 Superchargerek teljes teljesítményének kiaknázásához. A Model 3 aksija belül: új cellák, új modul elrendezés, új hűtés. Forrás: www.electrek.co Hogy marad-e a régi 18650-es cella formátum, arról nem sikerült információt szerezniük Kiméknek, de mivel a Gigafactory 1 így is alig győzi a Model 3 és az energia termékek celláinak gyártását, nem kizárt, hogy az S/X továbbra sem vált át a „hiánycikk” 2170-esekre. A lényeg úgyis a kémiai felépítés, az pedig folyamatosan fejlődik. Bár az újabb hatótáv rekord, a gyorsabb töltés és a jobb teljesítmény kétség kívül fontos dolgok, a leglátványosabb változás valószínűleg az autók külső-belső megújulása lesz. Kíváncsian várjuk erről is az új lesi fotókat. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!