Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Alig egy hete számoltunk be a koronavírus talán egyetlen pozitív hatásáról, a városi levegő jelentős mértékű tisztulásáról Olaszországban. A szennyezett levegőjű nagyvárosok lakóira veszélyesebb a COVID-19 PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04xMDAzMDU1LjQxODI1ODBPVEgtVklMTEFVLVJPUy1NL0IzNDgxODEzMS40MzYzMDc2NTY7ZGNfdHJrX2FpZD02Mjk0MjU4NTk7ZGNfdHJrX2NpZD0yNDY4ODM2NTc7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04xMDAzMDU1LjQxODI1ODBPVEgtVklMTEFVLVJPUy1NL0IzNDgxODEzMS40MzYzMDc2NTY7ZGNfdHJrX2FpZD02Mjk0MjU4NTk7ZGNfdHJrX2NpZD0yNDY4ODM2NTc7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIvY3V0b3V0LW1lcmNlZGVzLTEyMDB4MTYwMC0yMDI1LTEyLTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIvY3V0b3V0LW1lcmNlZGVzLTEyMDB4MTYwMC0yMDI1LTEyLTIyLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+PElGUkFNRSBTUkM9Imh0dHBzOi8vYWQuZG91YmxlY2xpY2submV0L2RkbS90cmFja2ltcGkvTjEwMDMwNTUuNDE4MjU4ME9USC1WSUxMQVUtUk9TLU0vQjM0ODE4MTMxLjQzNjMwNzY1NjtkY190cmtfYWlkPTYyOTQyNTg1OTtkY190cmtfY2lkPTI0Njg4MzY1NztvcmQ9W3RpbWVzdGFtcF07ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0ke0dEUFJ9O2dkcHJfY29uc2VudD0ke0dEUFJfQ09OU0VOVF83NTV9O2x0ZD07ZGNfdGR2PTE/IiBXSURUSD0xIEhFSUdIVD0xIE1BUkdJTldJRFRIPTAgTUFSR0lOSEVJR0hUPTAgSFNQQUNFPTAgVlNQQUNFPTAgRlJBTUVCT1JERVI9MCBTQ1JPTExJTkc9bm8gQk9SREVSQ09MT1I9JyMwMDAwMDAnPjwvSUZSQU1FPg== Sajnos időközben úgy alakult a helyzet, hogy már a felelősségteljes magyarok is csak különösen indokolt esetben hagyják el otthonukat. Az index.hu elemezte az OMSZ levegőszennyezésre vonatkozó adatait, amelyekből arra a következtetésre jutott, hogy a budapesti légszennyezettségi adatok is jelentős mértékben javultak. A levegő minőségének javulásához hozzájárult az időjárás is, a múlt hét végén érkező hidegfront kisöpörte a szennyezett levegőt a nagyvárosainkból, azonban a hét elején nem is kezdődött újra jelentős növekedés. A levegőszennyezés gyakorlatilag arányos maradt a forgalom csökkenésével, amelyet a waze navigációs szoftver statisztikából ismerhetünk. Waze budapesti forgalmi adatok (forrás: wazestats) NO2, PM10 és PM2.5 koncentráció Budapest, Erzsébet tér (forrás: www.levegominoseg.hu) A legnagyobb mértékben a nidrogén-oxidok aránya csökkent, Budapest legforgalmasabb helyén, a Széna téren 75 µg/m3-ről 13-as értékre csökkent az átlagos napi NO2 koncentráció. Kisebb mértékben ugyan, de egyértelműen csökkent a szálló por (PM10 és PM2.5) aránya a levegőben. Légszennyező részecskék milliárdjait mutatták ki a városlakók szívében A PM2.5 szennyezés, azaz a levegőben lebegő 2,5 mikronnál kisebb méretű szilárd részecskék jelentős részéért a modern, részecskeszűrővel ellátott belső égésű motoros járművek felelősek. Ezzel kapcsolatban egy a közelmúltban átfogó kutatás is arra a következtetésre jutott, hogy a tüdőn keresztül az érrendszerbe kerülő apró részecskék az emberi test minden szervéhez eljutnak, így gyakorlatilag minden sejtünket károsítják. A szennyezett városi levegő tehát nem csak tüdőbetegségekért felelős, de a cukorbetegségtől kezdve a demencián, májbetegségeken, hólyagrákon, törékeny csontokon és bőrbetegségeken keresztül a megnövekedett vetélésszámig számos károsodásra találtak bizonyítékot. Egy 2018-as tanulmány szerint a levegőszennyezésből származó részecskéket talált például a szülő nők placentájában is. NO2, CO és NO koncentráció Budapest, Széna tér (forrás: www.levegominoseg.hu) A hét végére a klímaváltozás következtében teljes kiszáradás küszöbén álló Aral-tó körzetében dúló homokviharból Magyarország is kapott egy kisebb adagot, ennek következtében a PM10 koncentráció újra megnövekedett, amit a portfolio.hu cikke úgy értelmez, hogy a forgalom csökkenése ellenére semmit sem csökken a levegőszennyezés, tehát nem az autók felelősek a szennyezett városi levegőért. A kínai eredmények alapján tartós javulásra sajnos nem számíthatunk, a megszokott élet újraindulását követően a levegőszennyezettségi értékek is gyorsan elérik a korábbi szintet. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!