A mai napon az ITM bejelentette a folytatódó elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás új feltételit. A kormány nagyobb támogatást nyújt a kedvezőbb áron megvásárolható tisztán elektromos autókra, ezért sávos támogatási rendszert alakítottak ki. 11 millió forintos vételár alatt 50%, maximum 2,5 millió forint a támogatás, 11-15 millió forint között 500 ezer forint, 15 millió felett pedig nem jár támogatás az autókra. Kivételt jelentenek a taxinak vásárlót autók, melyekre a 15 milliós felső határig 55%-os állami támogatás igényelhető. Új állami támogatással olcsóbb a villanyautó 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 A sávos támogatási rendszerrel érdekes helyzet alakulhat ki a piacon, hiszen lesznek olyan modellek, amelyek ára épp a sávhatárra kerül. Ezeknél a modelleknél az importőr vagy kereskedők egy kisebb, akár 100 ezer forintos engedménnyel 2 milliós árengedményt adhatnak a vásárlóknak. Az árcsökkenésnél kevésbé kellemes mellékhatása az új rendszernek, hogy a „fapados” autók vásárlását ösztönzi. Ha például egy autó csak metálfényezés és bőrülés nélkül kapja meg a nagyobb támogatást, az méltányolható. Az is megemészthető, ha egy többféle akku kapacitással kínált modell csak a kisebb akkumulátorral fér be a limit alá. Ami igazán kellemetlen, ha a modern, biztonságot növelő vezetéstámogatási funkciókról kell lemondanunk a nagyobb támogatás reményében, hiszen ezek jelentős mértékben növelik a közlekedés biztonságát, de a gyártók általában csak a magasabb áron kínált felszereltséghez adják ezeket. Az interneten megtalálható árlisták alapján összegyűjtöttük és besoroltuk néhány kategóriába a jelenleg (vagy a közeljövőben) kapható elektromos autókat. Ezekre az autókra biztosan 2,5 millió forint támogatás jár Az első kategória egyértelmű, van ugyanis néhány olcsóbb kisautó, amelyeknél akár minden extrát beikszelhetünk a megrendeléskor, mindenképp megkapjuk a 2,5 milliós összeget. alapmodell induló ára Škoda CITIGOe iV 6 549 349 Ft* Smart EQ Fortwo 7 250 430 Ft Volkswagen e-UP 7 518 400 Ft* Smart EQ Forfour 7 440 930 Ft Smart EQ Fortwo cabrio 8 355 330 Ft * A hármasikrek Škoda és Volkswagen változata jelenleg nem konfigurálható, így a listaár a korábbi, jelenleg nem elérhető konfigurátorból származik. Az apró Škoda idei évre hazánkba szánt kerete már 2019 őszén elfogyott. Most 1 millióval olcsóbb lenne, jelenleg nem rendelhető Néhány típusnál fapados modellt kell választanunk a nagyobb támogatásért A második kategória már érdekesebb. Ezeknél az autóknál az alapmodell becsúszik a magasabb támogatás határa alá, de ha jobban felszerelt autót választunk, vagy az opciós listán szeretnénk bejelölni néhány extrát, már könnyen kicsúszunk, esetleg az alkudozási képességünkön múlhat, hogy alap piros, vagy metál bordó autót veszünk. alapmodell induló ára jól felszerelt modell induló ára Mini Cooper SE 10 500 000 Ft 12 500 000 Ft Renault Zoe ZE50 10 899 000 Ft 11 999 000 Ft Mazda MX-30 10 990 900 Ft 11 590 900 Ft Komoly szerepe lesz az árengedményeknek és az alkudozásnak A harmadik kategória talán a legizgalmasabb. Ebben a csoportban már az alapmodell listaára is kicsúszik a limitből, de maximum 1 millió forinttal, tehát itt egy importőri vagy kereskedői árengedmény dupla jelentőséggel bír. alapmodell induló ára jól felszerelt modell induló ára Honda e 11 099 000 Ft 12 499 000 Ft Hyundai Ioniq electric 11 290 000 Ft 12 890 000 Ft Opel Corsa-e 11 400 000 Ft 11 960 000 Ft Hyundai Kona electric 39 kWh 11 199 000 Ft 12 049 000 Ft Kia e-Niro 39 kWh 11 499 000 Ft 12 449 000 Ft Peugeot e-208 11 565 000 Ft 13 515 000 Ft Peugeot e-2008 11 590 000 Ft 13 840 000 Ft Volkswagen e-Golf 11 640 000 Ft Nissan e-NV200 furgon 11 938 000 Ft 12 966 700 Ft Fiat 500e ? ? Eddig a Hyundai Kona a 64 kWh akkuval volt keresett, de most a kis akkus változat ára 2,5 millióval csökken… A családi autónak megfelelő méretű autókra csak 500 000 támogatás jár A negyedik kategóriába sorolt autók esetén már kis eséllyel sikerülhet a fapados változat árát megfelelő mértékben lealkudni, tehát ezekre a kisebb állami támogatás vehető igénybe. Az esetek többségében a jól felszerelt modell is jogosult a támogatásra, bár egyes típusoknál a drágább extrákról, például hűtött bőrülésről valószínűleg le kell majd mondanunk. alapmodell induló ára jól felszerelt modell induló ára Nissan LEAF 40 kWh 12 290 000 Ft 13 590 000 Ft DS 3 Crossback E-Tense 12 490 000 Ft 13 940 000 Ft Nissan e-NV200 Evalia 12 800 000 Ft 13 780 000 Ft Hyundai Kona electric 64 kWh 12 799 000 Ft 14 949 000 Ft Kia e-Niro 13 049 000 Ft 14 349 000 Ft BMW i3 13 109 000 Ft 14 262 000 Ft Az ID.3 is csak félmilliós támogatást kaphat Az ötödik kategória ismét izgalmakat tartogat, itt ugyanis a fapados modell talán épp becsúszik, vagy kis engedménnyel becsúszhat a 15 milliós határ alá. Kérdőjellel jelöltük azoknak a modelleknek az árát, amelyeknek még nincs hivatalos magyar ára, de egyes európai országokban már ismert az ár, így a jelenlegi euró vagy font árfolyam alapján nagy valószínűséggel belefér ebbe a csoportba alapmodell induló ára jól felszerelt modell induló ára Nissan Leaf e+ 15 190 000 Ft 15 590 000 Ft Volkswagen ID.3 ? ? SEAT el-Born ? ? A SEAT el-Born alapváltozata talán még éppen becsúszhat a 15 milliós határ alá A prémium modelleket nem támogatják Végül az utolsó csoportnál nincs kérdés. Ezek a modellek szinte biztosan nem lesznek jogosultak a magyar állami támogatásra. Ford Mustang Mach-E Opel Vivaro-e Polestar 2 Tesla Model S Tesla Model 3 Tesla Model Y Tesla Model X Volvo XC4 Recharge Porsche Taycan Jaguar I-Pace Audi e-tron Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQV Alighogy bekerült a Tesla Model 3 a támogatható autók közé, elfogyott a pénz. Az újrainduló állami támogatásba pedig az ára miatt nem fér bele Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!