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
auto

A Suzuki és a Toyota együttműködéséről először 2017-ben hallhattunk, de csak tavaly konkretizálta a két japán autógyártó, hogy pontosan mit is fog jelenteni közöttük a szorosabb viszony. A megállapodás értelmében a gyártók bizonyos modelleket megosztanak egymás között, továbbá a Toyota hibrid hajtáslánc-rendszereket és önvezető technológiát szállít a Suzukinak, míg az cserébe az indiai piacra szánt kompakt modellek gyártásában fog segédkezni. Ebből az összefogásból született meg az új Suzuki Across, mely a Toyota RAV4 plug-in hibrid hajtásláncát kapta meg, s ezzel a legelső modell lett a gyártó kínálatában, mely külső áramforrásból is feltölthető, és Európában is elérhetővé válik. A Suzuki idáig csak a 48V-os enyhe hibridjeivel közeledett az elektromobilitás felé, de az indiai piacon az év végére várható a Maruti Suzuki első tisztán elektromos modelljének bevezetése a Wagon R formáját viselve.

A Suzuki Across tulajdonképpen a Toyota RAV4 PHEV újramárkázott változatának tekinthető, hátulról nagyon hasonlítanak egymásra, de azért figyeltek arra a gyártók, hogy ne pontosan ugyanazt adják el, így a Suzuki tervezői átdolgozták az autó elejét, és saját hűtőrácsot, új fényszórókat adtak neki.

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

A hibrid hajtáslánc szíve egy 134 kW teljesítményű és 270 Nm nyomatékú villanymotor az első tengelyen, amit egy 2,5 literes benzinmotor egészít ki. Az E-Four hajtásrendszernek továbbá van egy 40 kW-os villanymotorja a hátsó tengelyen is, ami az összkerék-meghajtást biztosítja. A tisztán elektromos vezetéshez egy 18,1 kWh-s akkupakk szolgáltatja az energiát, ami a Suzuki szerint 75 kilométeres hatótávot ad, de nem jelöli, hogy ez a WLTP szerint értendő-e.

Ha a RAV4 specifikációt visszanézzük, ott 62 kilométeres hatótáv szerepel WLTP-ben mérve, így gyanítható, hogy a Suzuki a NEDC-t használja. Érdekes viszont, hogy már a Toyota 30 g/km-es becsült CO2-kibocsátása is kiemelkedően jónak számít ebben a szegmensben, a Suzukinál pedig ez még kevesebb, 22 g/km, és itt biztosan ugyanazon szabvány kombinált ciklusában számolnak. Elképzelhető, hogy a Suzukinál lejjebb tekerték az összteljesítményt a fejlesztők.

Az utastér 5 személy kényelmes utazására lett tervezve, mögéjük 490 liternyi csomag fér el a csomagtartóban. Ha nincs szükség a hátsó ülésekre, akkor le lehet őket hajtani, 1168 literre növelve a csomagteret. A multimédiához, valamint az Apple CarPlay, Android Auto, és MirrorLink felületekhez a műszerfalon elhelyezett 9 colos érintőképernyőn lehet hozzáférni.

A RAV4 PHEV megjelenésekor már megírtuk, hogy a már ismert és kedvelt típusjelzésével, tágas SUV-kialakításával, és egészen fejlettnek mondható elektromos technológiájával nagy sikereket érhet el a hibrid meghajtást preferáló vásárlók között, és sokak számára adhat bátorságot tisztán elektromos autóra váltani.

Nagy siker lehet a Toyota plug-in hibrid terepjárója

A probléma csak az, hogy mint kiderült, a Toyota nem tudja kielégíteni az autójáért támasztott keresletet. Ez azért fontos jelen esetben, mert a tavalyi információk szerint a RAV4 alapján épített Suzuki-emblémás modell – tehát az Across – gyártását is a Toyota fogja végezni az európai piacra, valószínűleg a derbyshirei létesítményében. Ha ez igaz, akkor sajnos ebből sem lesz tömegek számára elérhető elektromosított autó.

Nem bírnak eleget gyártani a Toyota RAV4 PHEV-ből

A Suzuki Across piaci bevezetése ősszel kezdődik.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.