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 Még hogy a Tesla nem reklámoz. Muhaha! Természetesen az igaz, hogy Elon Musk cége a szó hagyományos értelmében nem vásárol milliókért 30 másodperces szpotokat tévéműsorok reklámszünetében és az utcákat sem aggatja tele óriásplakátokkal. De kár lenne tagadni, hogy a cég részben rajongói, vagy éppen ellendrukkerei, részben pedig Musk közösségi médiás jelenléte révén állandóan a figyelem középpontjában van. Most a Tencenttel közösen szintet léptek. Ingyenreklámot csinálunk Valljuk be mindannyian belefásultunk már a hagyományos mosóporokba, pelenkákba, tamponokba, „életérzés” videókban vigyorgó trendi fiatalokba, no meg abba a sok gyógyszerbe ami olyan betegségekre van, a mikről még nem is hallottunk (de most hirtelen érezzük magunkon). Tudják ezt a cégek, vállalatok is, ezért a temérdek pénzért terített hagyományos reklámok mellett rendre felbukkannak olyan próbálkozások is, amelyek ki akarnak tűnni a megszokott hirdetések tengeréből. Az Audi anno a Tesla superchargereket hekkelte meg, itt vadászott a töltés alatt várakozó potenciális vásárlókra. Forrás: Twitter/Roger Rusch Persze a legjobb reklám az, amit a fogyasztó maga keres meg, sőt, ad tovább, hívja fel rá barátai, ismerősei figyelmét. És az sem nagy baj, ha villanyautós oldalak is erről cikkeznek – ingyen és bérmentve persze. De nyilván ez a legnehezebb műfaj is egyben, hiszen itt tényleg jót, érdekeset, meghökkentőt, eredetit kell villantani. Természetesen a közösségi médiában is lehet kilóra venni lájkokat és megosztásokat, de mégis amikor egyszer-egyszer „felrobban” egy hirdetés és szinte megmagyarázhatatlan sikere lesz, az legtöbbször organikus, valós érdeklődésen alapul. Valami ilyesmit célozhatott meg az egyik legnagyobb kínai konglomerátum a Tencent is, amely a Teslával karöltve rendkívül látványos kampányba kezdett egy új videójáték kapcsán. (A Tencentnek egyébként, elméletileg 5% részesedése van a Teslában, bár a kínai cég erről hivatalosan nem nyilatkozik). Ott a csavar A történet egészen szokványosan kezdődött, hiszen a videójáték készítői gyártottak a Game of Peace nevű új termékhez egy látványos kisfilmet, amolyan hagyományos, mozifilm előzetesre hajazó promót. Ez önmagában nem újdonság, a legtöbb számítógépes játéknak hasonló stílusú a marketingje. https://www.youtube.com/watch?v=BiB8sOZHktc A reklámfilmben egy katonai repülő kidob egy ejtőernyővel felszerelt nagy piros szállító konténert, amely kék lepellel van lefedve – ez gyakori grafikai elem a PUBG nevű játékban, amire a kínai videójáték épül. Csakhogy ez a konténer nem egy akármilyen csatamezőn ér földet, hanem a sanghaji Tesla gyár előtt, majd Tesla logós robotkarok pakolják egy Tesla Semi trélerére, hogy aztán Sanghaj belvárosába szállítsák és egy bevásárlóközpont elé rakják le. A kisfilm végén kiderül, hogy egy Tesla Model 3 van a konténerben és valószínűsíthetően arról szól a promó, hogy a játékban ez a villanyautó is választható már mint jármű. A huge covered container is spotted at GF3. What’s inside? Something for ceremonial purpose? Source: @42how_ pic.twitter.com/QZzhVtG7lV — Ray (@ray4tesla) July 19, 2020 Az igazi gerilla marketing itt indult be, ugyanis ezzel egy időben ténylegesen elhelyeztek egy ilyen hatalmas konténert a kínai Tesla gyár előtt, hogy aztán az erről készült fotókat tweetelve találgassa a jó nép, mi a csuda lehet benne, mire készül Musk cége. Sőt a konténer megjelent a filmben digitálisan megrajzolt bevásárlóközpont valóságos épülete előtt is, tovább csigázva a közösségi média fogyasztóinak érdeklődését. The Tesla “Package” is now arrived Shanghai Taikoo Hui Center (太古汇), just same as the game clip below!! If you’re in Shanghai, go check it out! So, what’s inside this “Package”?@elonmusk https://t.co/EIQ7aSyJLb pic.twitter.com/6AMhQajIYS — vincentyu.eth (@vincent13031925) July 20, 2020 Bár egyelőre úgy néz ki, az egész csak egy videójáték promója és nem több, azok a nagy konténerek még mindig zárva vannak, így felmerül a kérdés: tényleg itt a történet vége? Azt hiszem elérték amit akartak. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!