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 A Tesla 8%-kal csökkentette a Model 3 SR+, valamint 10%-kal a Model 3 LR típusok árát Kínában. A Performance változat ára nem változott. Mindössze ennyi, amit egyelőre biztosan tudhatunk. Természetesen azonnal beindultak a találgatások, egyes források tudni vélik, hogy az árcsökkentésre az adott lehetőséget, hogy a Tesla a drágább LG Chem által gyártott nikkel-mangán-kobalt (NMC) cellák helyett a CATL olcsóbb, kobaltmentes, lítum-vasfoszfát (LFP) celláit építi az autókba. #China media speculates MIC M3 SR+ uses #CATL #LFP as range (NEDC) and max speed same as in LFP version published in MIIT Jun catalog. https://t.co/NKQtsM6ljd — Moneyball (@DKurac) October 1, 2020 A spekulációk nem teljesen alaptalanok, ugyanis a kínai gyártású (MIC – Made in China) Model 3 SR+ specifikációi (a hatótávolság és a maximális sebesség) azonos az LFP változatra az MIIT katalógusban megtalálható adattal. Az LFP akkuk alkalmazása ugyanis bár az árat csökkenti, az akkumulátorok energiasűrűsége alacsonyabb, így nagyobb, nehezebb akkumulátort kell beépíteni azonos kapacitás eléréséhez. A sírba küldi a hagyományos autókat a Tesla új aksija? A Tesla korábban többször is váratlanul csökkentette egyes típusok árát, ilyenkor érthető módon akik röviddel az árcsökkentés előtt vásároltak nem igazán voltak boldogok. Számukra találtak most egy megoldást. Akik az előző negyedévben, magasabb áron (NMC akkuval???) vásároltak Kínában Tesla Model 3 SR+ vagy Long Range típust, most 3 éves ingyenes Supercharger használatot kapnak kompenzációként. Amennyiben valakinek nem tetszik ez a megoldás, élhet a 7 napos pénzvisszafizetési garanciával. Tesla’s 7-day money back guarantee policy applies to Chinese owners as well. As a goodwill gesture, all the new owners affected by the price cuts will get the exclusive perk of 3-year free Supercharging if they decide not to return their Model 3s. pic.twitter.com/y2Q5FXds0T — Ray (@ray4tesla) October 1, 2020 Természetesen amint bármelyik fél (CATL, LG Chem, Tesla) megerősíti az értesülést, mi is be fogunk számolni róla. A témát tovább boncolgattuk a hamarosan megjelenő Villanyóra podcastban, amelyben egy rögtönzött Mazda MX-30 villámtesztre is sor került, hallgassátok az oldalunkon vagy a kedvenc podcast alkalmazásotokban, illetve nézzétek meg a Villanyautósok Youtube csatornáján. Özönlenek a vevők a Teslához Kínában Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!