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 Egy hónapig demonstrációs jelleggel egy lengyel gyártmányú, Solaris Urbino 12 típusú tisztán elektromos autóbusz közlekedik Békéscsaba valamennyi vonalán – tudtuk meg az MTI híréből. Kedden a Zöld busz programot előkészítő Zöld busz demonstrációs mintaprojekt indító rendezvényén Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia-és klímapolitikáért felelős államtitkára elmondta: a kormány a következő tíz évben 36 milliárd forintos keretösszeggel támogatja a 25 ezernél több lakosú településeken az elektromos buszok beszerzését. Solaris Urbino 12 típusú elektromos autóbusz a Zöld busz programot elõkészítõ mintaprojekt programindító rendezvényén Békéscsabán (fotó: MTI/Rosta Tibor) A program 800 millió forintos keretösszeggel demonstrációs szakasszal indul nyolc városban (Békéscsaba mellett Zalaegerszegen, Esztergomban, Székesfehérváron, Kaposváron, Kecskeméten, Nyíregyházán és Debrecenben), valamint a Mátrai Erőmű térségében. Az első helyszín Debrecen volt, ahol már véget ért a projekt. A Zöld busz programra 11 konzorcium jelentkezett, akik közül hetet választottak ki, ezek e-buszait tesztelik majd. Debrecenben egy Mercedes-Benz eCitaro típust próbáltak ki, Békéscsabán pedig egy lengyel, Solaris gyártmányú Urbino 12 electric autóbusz áll tesztüzembe. Az államtitkár elmondta, hogy várhatóan még ebben a hónapban véglegesítik Zöld busz program 2020-2021-es forrásainak kiosztásáról szóló pályázati felhívást, amelyet 4,2 milliárd forintos keretösszeggel terveznek kiírni. Kérdésre válaszolva a politikus közölte, becsléseik szerint egy elektromos buszt 140-150 millió forintból lehet beszerezni. A tízéves program alatt a jelenleg országszerte futó körülbelül 2900 buszból 1300-1400-at szeretnének e-buszra cserélni. Debrecenben elindult a zöld busz program Szarvas Péter polgármester elmondta, hogy Békéscsabán 25 buszból áll a járműflotta, amelynek átlagéletkora 14-15 év, de van 20 éves busz is. A járművek egy év alatt mintegy egymillió kilométert futnak, ezért nagyon fontos a buszállomány megújítása. A buszok cseréjére a város nem csak a Zöld busz programban, hanem a Modern városok programban is lehetőség lesz, amelynek keretében 10-11 elektromos busz beszerzését tervezik néhány éven belül az intelligens közösségi közlekedés kiépítése mellett. A Solaris Urbino 12 az első teszt során, még utasok nélkül, 215 kilométert tett meg, így valószínűsítik, hogy képes lesz utántöltés nélkül naponta csaknem 200 kilométert megtenni, ahogyan azt a busz magyarországi forgalmazói ígérik. Nyolc magyar városban indul elektromos busz mintaprojekt Herczeg Tamás országgyűlési képviselő az eseményen arról beszélt, hogy a légszennyezés 2010-es adatok szerint mintegy négyezer ember haláláért tehető felelőssé, és a születéskor várható élettartamot is csökkenti egy évvel. A buszok elektromosra cserélésétől, valamint a kerékpárút-hálózat fejlesztésétől a levegő minőségének javulását várják. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!