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 Dél-Koreában a helyi szakportálok szerint 2021 áprilisára várható a legújabb tisztán elektromos Hyundai modell, a tágas Ioniq 5 bemutatója, így egyáltalán nem meglepő, hogy egyre több lesifotó készül a többé-kevésbé álcázott autóról, hiszen folynak a közúti tesztelések. Napelemes tetővel érkezhet a Hyundai Ioniq 5 (fotó: roadtest.co.kr) A Korean Car Blog múlt heti cikkében egy érdekes felülnézeti képet láthatunk az autóról, amelyből kiderül, hogy méretes napelemet integráltak az Ioniq 5 tetejére. Ettől a megoldástól sokan várják a csodát, az ingyenes autózást, a gyakorlati tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy viszonylag magas, forintban milliós nagyságrendű felárért jó ha féltucat extra kilométert kapunk naponta. A Hyundai esetében nem újdonság egyébként a napelemes tető, az már 2019-ben megjelent a Hyundai Sonata hibrid változatán. A koreai gyártó megoldásának érdekessége, hogy a napelem közvetlenül tölti az autó 12V kisfeszültségű akkumulátorát és a nagyfeszültségű meghajtó akkut, ellentétben például a Toyota Prius 4 esetén alkalmazott napelemes megoldással, ahol a napelem egy teljesen különálló akkumulátort tölt. Hyundai Sonata: évente 1300 km napenergiával A cikkből azonban további részleteket is kiderülnek a típusról. Az egyik legfontosabb talán az autó ára. Az akkumulátor méretétől függően 42.900 és 45.400 dollár (13,5-14,5 millió forint) közé várják az autó induló árát a hazai piacon, amit a bőkezű Dél-Koreai állami támogatás 24.500 dollárra (7,7 millió forint) csökkent. Ha már szó esett a többféle akkuméretről: az autó 58 kWh, illetve 72 kWh kapacitású akkumulátorral lesz megvásárolható. A nagyobb akkus modell hatótávját 450-500 km közé várják, de ez a becslés leginkább a Kona elektromos változatának 64 kWh akkuján alapul. A hatótávot az is jelentősen befolyásolhatja, hogy összkerék-hajtással választjuk az autót, vagy megelégszünk a kétkerekessel, ugyanis ez is opció lesz. Az elektromos autóknál az akkuméret mellett legfontosabb paramétert a töltési teljesítmény jelenti. Korábbi információk szerint az Ioniq 5 túlteljesíti majd az elvárásokat, mivel a 800 voltos rendszerrel a 350 kW-os töltési teljesítményt célozzák meg. Nagyon várjuk az első töltési teszteket, hiszen ezt az elméleti maximumot még a Porsche Taycan sem éri el. Az Ioniq 5 világelsőként V2L (Vehicle to Load) funkciót is kap, amellyel külső elektromos berendezések energiaellátását lehet megoldani. A rendszer 24 kWh felhasználását teszi lehetővé az akkumulátorból, így az autó remek társ lehet például kempingezéskor, de sok egyéb esetben is helyettesíthet egy kis teljesítményű benzines aggregátort. Az Ioniq 5 méretei közül egyelőre a hosszúság (4635 mm) és a tengelytávolság (3000 mm) ismert, amelyek nagyobbak, mint az egyik legfőbb versenytársnak tekinthető Volkswagen ID.4 adatai. Napelemes Priust tesztel a Toyota PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!