Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Dél-Koreában a helyi szakportálok szerint 2021 áprilisára várható a legújabb tisztán elektromos Hyundai modell, a tágas Ioniq 5 bemutatója, így egyáltalán nem meglepő, hogy egyre több lesifotó készül a többé-kevésbé álcázott autóról, hiszen folynak a közúti tesztelések. Napelemes tetővel érkezhet a Hyundai Ioniq 5 (fotó: roadtest.co.kr) A Korean Car Blog múlt heti cikkében egy érdekes felülnézeti képet láthatunk az autóról, amelyből kiderül, hogy méretes napelemet integráltak az Ioniq 5 tetejére. Ettől a megoldástól sokan várják a csodát, az ingyenes autózást, a gyakorlati tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy viszonylag magas, forintban milliós nagyságrendű felárért jó ha féltucat extra kilométert kapunk naponta. A Hyundai esetében nem újdonság egyébként a napelemes tető, az már 2019-ben megjelent a Hyundai Sonata hibrid változatán. A koreai gyártó megoldásának érdekessége, hogy a napelem közvetlenül tölti az autó 12V kisfeszültségű akkumulátorát és a nagyfeszültségű meghajtó akkut, ellentétben például a Toyota Prius 4 esetén alkalmazott napelemes megoldással, ahol a napelem egy teljesen különálló akkumulátort tölt.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 Hyundai Sonata: évente 1300 km napenergiával A cikkből azonban további részleteket is kiderülnek a típusról. Az egyik legfontosabb talán az autó ára. Az akkumulátor méretétől függően 42.900 és 45.400 dollár (13,5-14,5 millió forint) közé várják az autó induló árát a hazai piacon, amit a bőkezű Dél-Koreai állami támogatás 24.500 dollárra (7,7 millió forint) csökkent. Ha már szó esett a többféle akkuméretről: az autó 58 kWh, illetve 72 kWh kapacitású akkumulátorral lesz megvásárolható. A nagyobb akkus modell hatótávját 450-500 km közé várják, de ez a becslés leginkább a Kona elektromos változatának 64 kWh akkuján alapul. A hatótávot az is jelentősen befolyásolhatja, hogy összkerék-hajtással választjuk az autót, vagy megelégszünk a kétkerekessel, ugyanis ez is opció lesz. Az elektromos autóknál az akkuméret mellett legfontosabb paramétert a töltési teljesítmény jelenti. Korábbi információk szerint az Ioniq 5 túlteljesíti majd az elvárásokat, mivel a 800 voltos rendszerrel a 350 kW-os töltési teljesítményt célozzák meg. Nagyon várjuk az első töltési teszteket, hiszen ezt az elméleti maximumot még a Porsche Taycan sem éri el. Az Ioniq 5 világelsőként V2L (Vehicle to Load) funkciót is kap, amellyel külső elektromos berendezések energiaellátását lehet megoldani. A rendszer 24 kWh felhasználását teszi lehetővé az akkumulátorból, így az autó remek társ lehet például kempingezéskor, de sok egyéb esetben is helyettesíthet egy kis teljesítményű benzines aggregátort. Az Ioniq 5 méretei közül egyelőre a hosszúság (4635 mm) és a tengelytávolság (3000 mm) ismert, amelyek nagyobbak, mint az egyik legfőbb versenytársnak tekinthető Volkswagen ID.4 adatai. Napelemes Priust tesztel a Toyota 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!