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 A Tesla előző negyedéves eladási adatai alapján már beszéltünk róla, hogy a cégnek elég jó esélye van rá, hogy elérje az idei évre kitűzött félmillió autós eladási célt. Persze a folyamatosan változó globális karantén intézkedések, mint például a legújabb európai (részleges) lezárások még keresztülhúzhatják a vállalat számításait. Hogy most 500, vagy csak 480 ezer eladott autó lesz az idei év vége, az sem triviális a cég tőzsdei árfolyama szempontjából, de egy fokkal még izgalmasabb kérdés, vajon hány autót szállíthatnak le jövőre? Most erről szivárognak az információk. Dupláznának Mint már a Model 3 frissítésekor megtapasztaltuk, több százezer darabos gyártási volumeneket elég nehéz sokáig titokban tartani. Bár a Tesla a többi autógyártóhoz képest igen sok részegységet saját maga, házon belül állít elő, természetesen a több ezer alkatrész közül jócskán akad, amit ők is berendelnek. Ilyenkor pedig igen nehéz megakadályozni, hogy több tucat beszállító megannyi alkalmazottja közül senki ne szivárogtasson a sajtónak. Ráadásul ezeket a megrendeléseket jó pár hónapra előre szokták leadni, így nem véletlen, hogy mostanság keringenek pletykák a 2021-es gyártási tervekről. Tesla Sanghaj. Forrás: Jason Yang / Youtube A Teslának jelenleg nincs hivatalos 2021-es gyártási és értékesítési tervszáma – ezt várhatóan majd január végén, a negyedik negyedéves pénzügyi jelentésben fogják megjelölni. Most azonban a kínai Syna Technology a 36 Krypton nevű helyi médiumra hivatkozva azt állítja, hogy az amerikai autógyár több kínai beszállítója is azt jelentette nekik, hogy a sanghaji üzem jövőre 550.000 autó előállítására készül – ennyihez kötöttek le alkatrészeket. Az információkat több különálló forrásból a Tesmanian is megerősítette a napokban. Az értesülések szerint a tervekben 300 ezer Model 3 és 250 ezer Model Y szerepel. Előbbiből 100 ezer, utóbbiból 10 ezer készül majd Kínán kívüli exportra. A lap megemlíti, hogy az Amerikán kívüli export gyártásának Kína felé tolódása részben azért következett be, mert a koronavírus miatt az európai beszállítók gyártási volumene kiszámíthatatlan lett, áraik pedig emelkedésnek indultak. Sanghajban már most is jelentős az országon belüli beszállítók aránya, a cég pedig a kínai kormánynak tett eredeti vállalásának megfelelően az arányt folyamatosan növeli. Így a fremonti üzemmel, a jövő év nyarán induló berlini, valamint az egy év múlva elkészülő austini gyárral együtt a várakozások szerint a Tesla elérheti akár az 1 milliós darabszámot is – persze nem lepődnénk meg, ha a hivatalos vállalás ennél valamivel szerényebb lenne, hogy a cég kellemes meglepetést okozzon majd a befektetőknek. This is HUGE for EVs,Tesla included. On Nov 2, 🇨🇳 State Dept promulgated NEV Industry Development Plan for 2021-2035, calling for NEV sales making up 20% of total vehicle sales by 2025. FYI, In 2019, almost 26 mil vehicles were sold in 🇨🇳. At least 5 mil NEVs may be sold in 2025. pic.twitter.com/PAOjQZDXxA — Ray (@ray4tesla) November 8, 2020 A cég terveit segítheti, hogy a legújabb kínai állami tervek szerint 2025-re az elektromosautó-eladásokat 20%-ra szeretnék feltornázni, ami a mostani ötszörösét, 5 millió villanyautót jelentene évente. A cég otthoni piacára is kedvező hatással lehet ugyanakkor Joe Biden megválasztása az elnöki pozícióba, mivel a demokrata politikus adótervei szerint el akarja törölni a jelenlegi 200 ezer autós eladási korlátot az állami támogatási rendszerben, amely miatt a Tesla és a GM vásárlói már nem élvezhetik ezt a kedvezményt. Programjában az is szerepel, hogy félmillió töltőállomást akar építeni, és azt szeretné, ha az állami szervek amerikai gyártású villanyautókat vásárolnának a belsőégésű motorosok helyett. Gyártási rekord A legfrissebb helyi információk alapján egyébként a sanghaji üzem már elkezdte a jobbkormányos autók gyártását is, az első pár példányt pedig már le is kapták egy hongkongi kikötőben. (Az autók az új, frissített sorozatból származnak, az alvázszámuk pedig LRW-vel kezdődik, ami a kínai üzem azonosítója.) Friss kapcsolódó hír egyébként, hogy októberben 22.929 Model 3 készült a kínai gyárban, ami új rekord és heti 5200 darab körüli gyártási tempót jelent. Ezekből az autókból 12.143 került értékesítésre a helyi piacon és mintegy 7000 kelt útra Európába az előző hónapban. (Azóta a napokban még egy hajó indult útnak felénk, valószínűleg ezen van a maradék októberi gyártás.) A Model Y gyártása a hónap végén indul a kínai üzemben, jövőre pedig az a cél, hogy ebből a típusból is elérjék a heti 5000 legyártott darabot. On November 6, a completely disguised car parked at the west gate of Tesla's Shanghai factory, and then slowly drove into the factory. This may be the legendary Model Y.#Tesla #gigafactory3 #Teslashanghai #Rav4 pic.twitter.com/iPorpVOBnD — WuWa (@bentv_sh) November 7, 2020 A legutolsó elérhető, szeptember végi adatok, valamint a friss eladási számok alapján így idén eddig több mint 94 ezer Model 3 talált gazdára Kínában és ezzel a típus a legnépszerűbb villanyautó volt az országban – a második helyezett szeptemberben még 50 ezerrel volt lemaradva mögötte. A legkisebb Tesla a világranglistát is vezeti közel 240 ezer darabbal, a Model Y pedig félév alatt a globális eladások harmadik helyéig jutott 40 ezer példánnyal. Villanyautók: 2020 az áttörés éve Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!