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 Lassan közhely már, hogy a 2020-as év teljesen máshogy alakult, mint ahogy egy évvel ezelőtt azt terveztük. A korábbi évek olvasottsági adatainak növekedéséből kiindulva tavalyra is duplázást vártunk, de egyszer minden sikerszériának eljön a vége. De talán megbocsátható ez, ha tavaly még a Tesla sem tudta teljesíteni a terveit. Olvasottság 2020 utolsó negyedévében a Google Analytics mérése szerint átlagosan havi 265 ezer olvasót értünk el, a teljes negyedévben pedig összesen 658 ezren látogattak az oldalra. Ez a 2019 rendkívül erős negyedik negyedévéhez képest 50%-os növekedés, míg a két évvel korábbi adat közel négyszerese. Az utolsó negyedévben 413 cikket és hírt publikáltunk, a szerver pedig összesen 2,4 millió oldalt szolgált ki a villanyautózás iránt érdeklődő olvasóknak. Hiába volt ez rekord a Villanyautósok.hu eddigi történetében, a duplázáshoz kevés volt. Az év során „csak” 1,77 millió emberhez értünk el, és „csak” 8,2 millió oldalt szolgáltunk ki. Az olvasótáborban ez 76%-os, az oldalletöltések számában pedig 67%-os növekedést jelent. Hirdetők Szerencsére egyre több cég csatlakozik hozzánk, hogy együtt segíthessük a közlekedés zöldítését, és a tájékozódását. 2020-ban az ABB, az AGT, a Budapest Motors, a DS, az Elektromos Autóbérlés, az Elektro Profi, az E.ON, a Honda, a Hyundai, a Kia, az Optimum Way, a MOL Plugee, a Mobiliti, a Nissan, a Solar-Kit, a Tiszta energiák, az Universal Leasing és a Volteum. Köszönjük nekik, hogy megtiszteltek bennünket a bizalmukkal, és hogy támogatták a közös ügyünket! Közösség 2020 során a közösségi oldalakon is gyarapodtunk, így a Villanyautósok FB oldalát ma már 33 ezren követik, miközben a Villanyautós tippek és kérdések csoport (ami egyben a legnagyobb elektromobilitással foglalkozó csoport hazai közösségi médiában) is 12 ezer taggal büszkélkedhet. De ami a legfontosabb, hogy ezek a csoportok aktívak és konstruktívak, így a csatlakozók rengeteg hasznos információval gazdagodhatnak. Ezek mellett az oldalak mellett a Villanyautósok Közösségének tagjai több márka vagy típusspecifikus csoportban is aktívak: Renault Zoe Z.E. Közösség Magyarország Nissan LEAF, Ariya és e-NV200 Közösség Tesla Közösség Magyarország Mitsubishi I-MIEV / Peugeot iOn / Citroen C-Zero HUN Dacia Spring Közösség Peugeot Partner (Tepee) Electric / Citroën e-Berlingo (Multispace) HUN KIA e-Niro / e-Soul Magyarország (elektromos autók csoportja) Volkswagen iD3 (Skoda Enyaq, Seat El-Born) Magyarország Villanyautós Tripadvisor (Utak, Szállások, Programok) De természetesen nem csak a virtuális térben, de személyesen is sokat találkoznak a villanyautósok, viszont tavaly a korlátozások miatt csak négyszer, júliusban Miskolcon, augusztusban Abdán, szeptemberben Keszthelyen illetve októberben Budapesten tudtunk összejönni. Villanyóra podcast 2019 őszén indítottuk útjára a Villanyautósok heti rendszerességgel jelentkező egy órás beszélgetőműsorát a Villanyórát. A podcastként terjesztett tartalom hamar megtalálta a követőtáborát, így az adásokat a podcast felületeken több mint kétezren, a Youtube csatornánkon pedig 4-5 ezren követik hétről hétre. 2020-ban már nem csak a szerkesztőségünk tagjai, de elektromobilitás szolgáltatók vezetői és egyéb vendégek is becsatlakoztak a beszélgetésekbe. A koronavírus miatti távolságtartás persze bennünket is kihívások elé állított, amit mi igyekeztünk lehetőségként megélni, így lett a korábban csak hanganyagként létező műsorból az év közepe felé videós tartalom. Élő adásból ugyan csak egyet készítettünk tavaly, de idén valószínűleg több ilyet is tartunk majd. Youtube A Villanyautósok.hu Youtube csatornáját már évekkel ezelőtt elindítottuk, de nem volt energiánk arra, hogy rendszeresen tartalmat készítsünk oda is. 2020 nyarán csatlakozott hozzánk a LeVo Productions, akik gyakorló villanyautósként nem csak a filmkészítéshez szükséges tudással, de villanyautósként a hozzánk jól passzoló hozzáállással is rendelkeznek. A csatorna 5 ezres látogatottsága a heti rendszerességű anyagoknak köszönhetően hamar megduplázódott, így már több mint 10 ezren követik a videóinkat, de egy-egy népszerűbb videó 40-50 ezer megtekintést is elér, míg a legsikeresebbet már több mint 120 ezer alkalommal nézték meg. 2021-ben is mindent megteszünk, hogy segítsük az elektromobilitás iránt érdeklődőket az eligazodásban, és hogy aki rászánja magát a váltásra, az a lehető legjobb döntést hozhassa. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!