Sajtóértesülések szerint stratégiai együttműködést tervez a súlyos pénzügyi problémákkal küzdő kínai autógyártó, a Byton, valamint az Apple szerződéses gyártójaként ismert, az utóbbi időben nagyszabású autóipari terveket szövögető Foxconn. A Reuters számolt be róla, hogy a két cég egy 200 millió dollár értékű befektetésről tárgyal, amelynek eredményeképp a gigantikus műszerfali kijelzőjéről híressé vált tisztán elektromos M-Byte sorozatgyártása 2022 első negyedévében megkezdődhet. Nyitott moduláris villanyautó platformot és szilárdtest-akkut ígér a Foxconn 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 A villanyautó előszériás termelése már 2019 októberében elstartolt Nankingban, ám a vállalatnál régóta tartó pénzügyi válság következtében – amit a koronavírus kínai megjelenése hozott a felszínre – nemcsak a gyártást kellett leállítani, hanem a teljes működést, így a Byton tavaly júliustól féléves pihenőre küldte magát. A Reuters úgy tudja, hogy ezt most júniusig meghosszabbította a cég. Az ősszel felröppentek pletykák az elsősorban kínai autó- és akkumulátorgyártó óriások által pénzelt vállalat megmentéséről, de a Foxconn akkoriban még nem szerepelt a potenciális befektetők között. Veszélybe került a hatalmas kijelzős kínai villanyautó A Foxconn és a Byton közötti megállapodás egyelőre nem hivatalos, de az autógyártó európai részlegének szóvivője az Electrive hírportálnak megerősítette, hogy valóban vannak tervek az együttműködésre, ám bejelentés majd csak a szerződés aláírása után várható. A Foxconn emellett más kínai autógyártó vállalatokkal is tárgyal a lehetséges összefogásról. Fényképek a Byton M-Byte sorozatgyártásáról A tajvani Apple-gyártó tavaly októberben jelentette be egy szabadon hozzáférhető, elektromos járművek gyártására alkalmas moduláris platform kifejlesztését MIH Open Platform néven. A Bytonnal tervezett megállapodás értelmében a Foxconn „fejlett gyártási technológiát, vezetési szakértelmet, és az ellátási lánccal kapcsolatos erőforrásokat” biztosítana partnere számára, de az nem egyértelmű, hogy ez magába foglalja-e a vadonatúj villanyautó-padlólemez használatát. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!