December elején már beszámoltunk róla, hogy a Németországban szeptember óta rendelhető Opel Mokka-e elektromos crossoverre mindössze néhány hét leforgása alatt annyi előjegyzés érkezett, hogy az első éves gyártás teljes egésze előre elkelt. A kiszállítás most márciusban venné kezdetét, azonban a német Handelsblatt úgy tudja, nem minden potenciális vásárló kapja meg autóját az idei, szeptemberig tartó modellévben. A hírportál információi szerint az Opel több száz ügyfelének foglalását kénytelen törölni, miután őszig biztosan nem lesz képes leszállítani a villanyautót, és semmi biztosat nem tud mondani arról, hogy erre mikor kerülhetne sor a jövőben. Elfogyott az Opel e-Mokka PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Az Opel megerősítette, hogy a villanyautó bizonyos típusai valóban elkeltek, ám egyes felszereltségi szintek, valamint a hagyományos meghajtású változatok továbbra is rendelhetők. Azok az ügyfelek tehát, akikkel a gyártó felvette a kapcsolatot a rendelés törléséről, valószínűleg más csomagban továbbra is megkaparinthatják az elektromos Mokkát még az idén, ám a németek egy más módon is igyekeznek kezelni a helyzetet. A vásárlók a Mokka-e helyett választhatják a Corsa-e modell leggazdagabban felszerelt változatát kedvezményes áron, igaz, ez nem nagy vigasz azoknak, akik eddig a Mokkára vártak az autóvásárlással. Megéri elektromosan kérni az új Opelt A Mokka-e a PSA franciaországi gyárában épül Poissy városában. Azt nem árulta el a gyártó, hogy évente hány darabot szerel össze a modellből, de a Handelsblatt a négy számjegyű tartomány felső részére becsüli. Azt azonban már az Opel is elismerte, hogy óriási meglepetés számára a villanyautó iránti kereslet, és belsős források is arról számolnak be, hogy áll a bál a cégnél, amiért ennyire alábecsülték a jármű sikerét. Kilóg a sorból: Opel Mokka e A GT X Experimental tanulmány alapján tervezett kompakt crossover a PSA jól ismert, 100 kW teljesítményű és 260 Nm nyomatékú hajtásrendszerét használja a CMP padlólemezen, a bruttó 50 kWh-s aksijából pedig körülbelül 324 kilométernyi elektromos hatótáv nyerhető ki. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!