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 A Toyota sajtóközleményben számolt be európai tisztán elektromos modellkínálata kiterjesztéséről. Sajnos egyelőre nem arról van szó, hogy a Kínában évek óta forgalmazott tisztán elektromos Toyota CH-R érkezik meg az európai piacra, és nem is a nemrég bemutatott bZ4X piaci bevezetését hozták előrébb néhány évvel. Itt a villany-Toyota, ami Európában is kapható lesz A Toyota személyszállító kisbuszok és dobozos kisteherautó azonban már hosszabb ideje egy PSA együttműködés keretében készülnek. A Peugeot, Citroën és Opel márkajelzésű változatok után, ahogy az várható volt, Toyota logóval is megvásárolhatók lesznek a járművek, melyek Proace Electric és Proace Verso Electric néven jelennek meg a kínálatban. Ahogy az unokatestvéreknél, Toyota márkajelzéssel is háromféle hosszúsággal és két akku mérettel (bruttó 50 kWh és 75 kWh) vásárolhatók meg az autók személy- és csomagszállító változatban egyaránt. A nagyobbik akku a legrövidebb változathoz nem kérhető. A legrövidebb változat 4609 mm hosszú és 2925 mm tengelytávval rendelkezik, magassága 1,9 méter. A 11,3 méteres fordulókör átmérő (padkák között) városi környezetben is jól manőverezhetővé teszi a járművet. A raktér mérete 2162 mm, szélessége 1636 mm (maximális belső szélesség), 4,6 m3. A Smart Cargo fantázianevet kapott, a raktér első falán az utasülés mögött elhelyezkedő ajtó megnyitásával 5,1 m3-re bővíthető, így akár 3,32 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A közepes változat 4959 mm hosszú, amelyhez 3275 mm tengelytáv tartozik. Az alaphelyzetben 5,3 m3-es raktér a Smart Cargo rendszerrel 5,8 m3-re növekszik, így a maximális hosszúság 3674 mm. A leghosszabb Proace tengelytávja szintén 3275 mm, de a hosszabb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a jármű teljes hossza 5309 mm. Ehhez 2862 mm hosszú és 1628 mm raktér társul, 6,1 m3 kapacitással, amit a Smart Cargo rendszer 4003 m-re és 6,6 m3-re növel. Természetesen a műszaki alapok sem hoztak meglepetést. A villanymotor maximális teljesítménye Power módban 136 LE (100 kW), 260 Nm csúcsnyomatékkal. A maximális sebesség 130 km/h-ra korlátozott, a 100-as tempót 13,1 másodperc alatt lehet elérni. Eco módban a teljesítmény 82 LE (60 kW), 190 Nm nyomaték mellett, a kettő közé beékelődő Normal üzemmódban 109 LE (80 kW) és 210 Nm áll rendelkezésre. A kisebb, 18 modulból felépülő, 50 kWh-s akkumulátor tömege 383 kg, a WLTP mérési ciklus szerinti hatótávja 230 km, míg a nagyobb 75 kWh-s, 27 modulból álló 534 kg-os akkumulátor csomag akár 330 km megtételére is lehetőséget ad. Az egyenáramú töltés karakterisztikáját is jól ismerhetik már olvasóink is a PSA autók tesztjeiből. A maximális töltési teljesítmény 100 kW, amit az autó csak az akku töltöttség alsó tartományában tud tartani, viszont a 80 kW-ot a töltés első felében végig képes felvenni az autó. A 100 kW teljesítményt kiszolgálni képes töltőoszlopoknál a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez a kisebb akkuval 32 perc, a 75 kWh-s változatnál 48 perc szükséges. A magas akkufeszültségnek köszönhetően a hazánkban elterjedtebb 50 kW teljesítményű villámtöltőknél szinte a teljes tartományban élvezhetjük a maximális töltési teljesítményt. Az AC fedélzeti töltő alapfelszereltségként egy fázisú, 7,2 kW teljesítményű, de opcionálisan 3 fázisú 11 kW-os is kérhető. Mivel az akkumulátor teljesen a jármű padlója alatt helyezkedik el, a Proace raktér mérete megegyezik a hagyományos erőforrással felszerelt változatéval. Az alulra beépített akku növeli a jármű stabilitását és merevségét. A Toyota első akkumulátoros elektromos furgonja 1 tonnás hasznos teherbírással és vontatási képességgel rendelkezik, amely opcionálisan 1,275 tonnára növelhető (a kisebb akku esetén). Az autó a személyszállító és a dobozos kisteher karosszéria mellett alvázként, Crew Cab és emelőkosaras felszereltséggel is megvásárolható. Korábban olyan híreket hallottunk, hogy a kisteher változat akkumulátorára 1 millió kilométeres és 15 éves garanciát vállal majd a Toyota, a friss sajtóközlemény azonban csak a PSA modelleknél megszokott 8 év vagy 160.000 kilométeres információt említi. A Proace három felszereltségi szinten, Base, Comfort és Comfort Plus vásárolható meg. A Comfort szint manuális légkondit, állítható és fűthető tükröt, egy 7″ méretű érintőképernyőt és opcionálisan tolatókamerát jelent. Az autó rakterébe két lámpa és egy 12 V-os csatlakozó is kerül. A Comfort Plus modellek a karosszéria színére fényezett lökhárítókat kilincseket kapnak, első és hátsó tolatóradarral és holttér-figyelővel, a 16-os acél keréktárcsákra pedig dísztárcsa is kerül. A vezető és utasai komfortját kulcs nélküli nyitási rendszer és automatikus légkondicionáló növeli. A multimédiás csomag Apple CarPlay/Android Auto mobiltelefon tükrözést is biztosít. Mindegyik felszereltségi szinthez megrendelhető a Toyota Safety Sense aktív biztonsági és vezetősegítő csomag, amely például gyalogosfelismeréssel ellátott Pre-Collision rendszert, sebességkorlátozót, holttér figyelőt és 180 fokos digitális visszapillantó tükröt tartalmaz. Toyota Porace Verso electric, akár 7-9 személyes változatban is elérhető Az akár 9 személy szállítására alkalmas Toyota Proace Verso Electric variáns Combi, Shuttle, Family és VIP változatban vásárolható meg, szintén mindhárom hosszúsággal. A 8 üléses Family változat csomagtere a karosszéria hosszúságától függően 224, 603, illetve 989 liter. Az új Proace Electric négy színben kapható: fehér, sötétszürke, ezüst és fekete. A magyar árlista egyelőre nem ismert. This slideshow requires JavaScript. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!