Tisztán elektromosan is bemutatták a legnagyobb Opelt

Az Opel elhatározta, hogy az idei év végére minden piacon lévő haszongépjárművéhez kínál tisztán elektromos meghajtású változatot, és mostanra csupán egyetlen modell maradt hátra a palettáról, mely tartozik nekünk a nulla helyi kibocsátású technológiával: a Movano. Az Opel legnagyobb méretű teherszállítójának villanyos verziójára a mai napig, a hagyományos Movano generációváltásáig kellett várnunk – az új nemzedék már az értékesítés kezdetétől fogva elérhető lesz dízeles, és 100%-ban elektromos hajtásrendszerrel egyaránt. Erre még az idén sor kerül, de pontosabb információt nem közölt a vállalat.

A Movano-e nemcsak külső stílusjegyeiben, hanem teherszállító képességeiben és hajtásláncának tulajdonságaiban is hasonlít a nagy furgonok szegmensét képviselő csoporttársaira. A 90 kW teljesítményű, 260 Nm nyomatékú villanymotor az első tengelyen például ugyanaz az erőforrás, ami a Peugeot e-Boxert is mozgatja, 110 km/h kontrollált végsebességgel. Csakúgy, mint az e-Boxer és a Citroën ë-Jumper, az Opel Movano-e is két akkumérettel kérhető, a kisebbik kapacitása 37 kWh, a nagyobbik pedig 70 kWh-s. Érdekes módon a németek lényegesen kisebb WLTP-szerinti hatótávolságot adtak meg az autóhoz, mint a franciák: az elektromos Movano akkumérettől függően 117, illetve 224 km leküzdésére képes egyetlen töltéssel kombinált ciklusban (a Peugeot-nál ezek a számok 200, és 340 voltak). Az akkucsomag nem befolyásolja a raktér méretét, ellenben az autó stabilitásán és kanyarodásán sokat segít.

A hagyományos dobozos kialakítás vásárlói négy hossz (L1-L4) és három magasság (H1-H3) valamely kombinációját választhatják, 8-17 köbméter maximális rakodóképesség mellett. A jármű bruttó össztömege 2,8 tonnától egészen 4 tonnáig terjed, a teherbírása pedig eléri a 2,1 tonnát. Természetesen számos más kialakítás készül a villanyfurgonból, például standard kabinos változat, ahol az első üléssorban három ülés helyezkedik el egymás mellett – ez opcionálisan csapatszállítóvá is alakítható egy plusz négy személy számára tervezett második üléssorral.

A Movano-e használatához ajánlott mobiltelefonos applikációk az Opel korábbi villanyautóinál megismert OpelConnect, myOpel, valamint Free2Move Services, míg a Free2Move Fleet Services kifejezetten a flottakezelésben támogatja az ügyfeleket.

This slideshow requires JavaScript.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.