Tisztán elektromosan is bemutatták a legnagyobb Opelt
Az Opel elhatározta, hogy az idei év végére minden piacon lévő haszongépjárművéhez kínál tisztán elektromos meghajtású változatot, és mostanra csupán egyetlen modell maradt hátra a palettáról, mely tartozik nekünk a nulla helyi kibocsátású technológiával: a Movano. Az Opel legnagyobb méretű teherszállítójának villanyos verziójára a mai napig, a hagyományos Movano generációváltásáig kellett várnunk – az új nemzedék már az értékesítés kezdetétől fogva elérhető lesz dízeles, és 100%-ban elektromos hajtásrendszerrel egyaránt. Erre még az idén sor kerül, de pontosabb információt nem közölt a vállalat.
A Movano-e nemcsak külső stílusjegyeiben, hanem teherszállító képességeiben és hajtásláncának tulajdonságaiban is hasonlít a nagy furgonok szegmensét képviselő csoporttársaira. A 90 kW teljesítményű, 260 Nm nyomatékú villanymotor az első tengelyen például ugyanaz az erőforrás, ami a Peugeot e-Boxert is mozgatja, 110 km/h kontrollált végsebességgel. Csakúgy, mint az e-Boxer és a Citroën ë-Jumper, az Opel Movano-e is két akkumérettel kérhető, a kisebbik kapacitása 37 kWh, a nagyobbik pedig 70 kWh-s. Érdekes módon a németek lényegesen kisebb WLTP-szerinti hatótávolságot adtak meg az autóhoz, mint a franciák: az elektromos Movano akkumérettől függően 117, illetve 224 km leküzdésére képes egyetlen töltéssel kombinált ciklusban (a Peugeot-nál ezek a számok 200, és 340 voltak). Az akkucsomag nem befolyásolja a raktér méretét, ellenben az autó stabilitásán és kanyarodásán sokat segít.