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 A PSA Csoport haszongépjárműveinél már hozzászokhattunk, hogy az eltérő márkajelzés gyakran nagyon hasonló külsőt és azonos műszaki paramétereket rejt, ezen pedig az sem változtatott, hogy a konszern a Stellantis részévé vált. Miután az Opel a múlt héten hivatalosan is prezentálta az üzemanyagcellás technológiához fűzött reményeit, és bemutatta szériagyártásba szánt hidrogénes Vivaro furgonját, várható volt, hogy a technológiai osztozkodás jegyében a testvérmárkáknál is megjelenik hasonló megoldás. A Peugeot-nál az e-Expert furgon gyomrát pakolták meg hidrogéntartályokkal. Az üzemanyagcellás e-Expert Hydrogen elektromos hajtásrendszerének fő alkotóeleme az e-Expertben dolgozó 100 kW teljesítményű és 260 Nm maximális nyomatékú állandó mágneses szinkronmotor. Az akkumulátoros elektromos furgonhoz képes a hidrogénes változat abban különbözik, hogy az 50/75 kWh-s akkupakk helyett egy mindössze 10,5 kWh kapacitású csomagot cipel magával, hiszen itt az autó a motor által használt energiát hidrogén formájában tárolja 3 darab 700 bar nyomású tartályban. A tartályok egy hidrogéntöltő-állomáson körülbelül három perc alatt feltankolhatók, ami után több mint 400 kilométert lehet megtenni a következő tankolásig. A hagyományos üzemanyagcellás járművekhez képest a Stellantis megoldása hibridnek minősül, hiszen az akkumulátor nem csupán a fékezéssel visszatöltött energia tárolását végzi, hanem külső forrásból is feltölthető. Ez maximálisan 11 kW teljesítménnyel lehetséges AC hálózaton, leggyorsabban 1 óra alatt 32 A-es fali töltővel. A konnektoros hibrid kivitelezés tehát azt jelenti, hogy aki szeretné, az hidrogén égetése nélkül is vezetheti az e-Expertet, akár 50 kilométerig a WLTP szerint. Az e-Expert elsőként a kereskedelmi partnerek számára lesz elérhető az év végétől Németországban és Franciaországban. A vásárlók két méret közül választhatnak (4,95, illetve 5,3 méter), maximálisan 6,1 köbméter raktérrel, 1100 kilós teherbírással, és egytonnás vontatási kapacitással. Gyártására elektromos furgonként a franciaországi Valenciennes-ben kerül sor, majd ezt követően üzemanyagcellássá alakítják a Stellantis német rüsselsheimi hidrogéntechnológiai központjában. Azt egyelőre sem az Opel, sem a Peugeot nem árulta el, hogy mennyit terveznek építeni a hidrogénes kisteherautókból, illetve hogy mennyiért lehet majd megvásárolni azokat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!