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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Nicsak, mi látogatott vissza a Nürburgringre?

elektromos autó

2019-ben nagy port kavart, amikor a Tesla a híres német versenypályán, a Nürburgringen tesztelte a Palladium nevű fejlesztés, azaz a Raven utódjának szánt Model S két prototípusát. A kék és piros autók remek időeredményeket értek el, de többen nem tartották relevánsnak ezeket az adatokat, mondván ez nem szériaautó, ráadásul versenygumikon van, így nem hivatalos semmilyen rekord.

Most, a Plaid kiadásban visszatért a bestia a pályára.

Dögös prototípusokkal tért vissza a Tesla a Nürburgringre

Az utcán már bizonyított

Hogy miért pont a világ másik feléről jön a füles, azt nem tudjuk, de az ausztrál Car Expert nevű oldal jelentése szerint most egy széria Model S Plaid érkezett a német pályára, hogy újra megpróbálják a rekorddöntést.

Egy későbbi tweetben pontosítottak, miszerint a kocsin, Michelin Pilot Sport 3 típusú gumik vannak (nem Super Sport), de véleményük szerint az igazán jó köridőkhöz, mint szinte mindenki, ők is majd Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokat raknak fel – ennek darabja 120-150 ezer forint, és kifejezetten a versenypályákra van tervezve.

A képek alapján azt is megjegyzik, hogy hatalmas, hűtött féktárcsákat kapott az autó – arról nincs információ, hogy ez szériafelszerelés, vagy valami speciális kiadás. Az idő, amit meg kellene döntenie a kocsinak, a Porsche Taycan 7:42-je.

Az autónak minden esélye megvan a jó szereplésre, ugyanis 3 motoros hajtáslánca teljesen új hűtést kapott, így elméletileg bírnia kell a folyamatos nagy terhelést. Az MKBHD nevű népszerű Youtube-os tech csatorna házigazdája, Marques Brownlee nemrég cserélte le a Raven Model S-t egy Plaidre, és arról számolt be, hogy saját mérései alapján az új autó rendkívüli előrelépést mutat a 100 és 210 km/h közötti gyorsulásban, ahol 4,71 másodperces idejével az összes általa tesztelt supercart maga mögé utasítja. Persze a Nürburgring sokkal többről szól, mint egy szimpla gyorsulásról, úgyhogy kíváncsian várjuk a tesztek eredményét és a videókat.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.