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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Michael Lohscheller nem töltött sok időt az Opel elektrifikációs terveinek bemutatásával a mai Stellantis EV Day 2021 online előadáson, de három kiemelten fontos bejelentés is belefért a három és félperces videóba. Számunkra a legérdekesebbnek az bizonyul, hogy még ebben az évtizedben el kell köszönnünk a belsőégésű motorral gyártott Opelektől: 2028-ra tisztán elektromos márkává válik a rüsselsheimi székhelyű cég Európában. Ennek eléréséhez egy köztes lépés a 2024-es év lesz, amikorra a márka kínálatának teljes egésze elektromosított opcióval gazdagodik, ez azonban még magában foglalja a hibrideket is.

A második újdonság azok számára lesz jó hír, akik egy különleges villanyautóra várnak az Opeltől. Lohscheller elárulta, hogy az évtized közepén piacra kerül a Manta-e, azaz a ’70-es és ’80-as évek klasszikusának érzelmekben gazdag, tisztán elektromos újjászületése. A Mantát egyébként éppen nemrég keltette életre GSEe ElektroMOD néven a német gyártó, elénk tárva, hogy mi mindent lehet elérni egy oldtimer restaurációjával és modernizációjával, de a felvillantott kép alapján az új modellt egy egészen más irányba viszik a tervezők.

Arról továbbra sincs hivatalos álláspont, hogy az az egyszeri átalakítás sorozatgyártásba megy-e, de hogy mennyire megvesznek érte az emberek, azt jól mutatja, hogy a mai prezentáció YouTube-videója alatt is a kommentelők nagy része az ElektroMOD változat megépítését követelte.

Már most népszerű az átépített Opel Manta, gyártásba is vihetik

A harmadik bejelentés minket kevésbé érint, az Opel számára azonban annál több lehetőséget rejt: a vállalat újra szerencsét próbál Kínában. A németek 2014-ben, a General Motors részeként hagyták ott a világ legnagyobb autópiacát, miután közel 20 év piaci jelenlét sem hozta meg a várt eredményeket. Most az lesz más, hogy az Opel ezúttal 100%-ban elektromos kínálattal tör be az országba.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.